Pulver är också mos.

Jag tänkte bara visa upp våran lördagsmiddag lite snabbt innan jag ska krypa ner i sängen. Det blev snabbmat, på det snabbaste sättet man kan göra mat hemma nästan utan att bara värma någonting i micron.


Köttfärsgratäng

För 4 port

4 portioner pulvermos
1 ägg
ca 300 gr köttfärs
½ rödlök
2 vitlöksklyftor
1 burk hela tomater
1 tsk sambal oelek
timjan
riven parmesan

Sätt ugnen på 200 grader.
Koka moset enligt anvisningar på förpackningen.
Vispa ner ett ägg i moset så att det får fin färg i ugnen.
Skala och finhacka löken.
Fräs lök och köttfärs i en stekpanna.
Tillsätt tomater och sambal oelek.
Låt koka ihop i ca 5 minuter. Smaka av med timjan.
Klicka ut moset längs kanterna i en smord ugnsform.
Häll köttfärsröran i mitten. Strö över riven parmesan.
Gratinera i ugnen ca 15 minuter. Servera med en sallad.

Nu får ni tycka att jag är helt knäpp om ni vill men jag tycker faktiskt det är godare med pulvermos när man ska gratinera moset. Japp. Sån är jag. Det här var oerhört mättande, som det mesta med mos är. Det var ju bra förstås, för då blev det över till matlådor och såna är ju alltid välbehövda.

Nu ska jag sova, jag ska upp och jobba klockan sex imorgon bitti. Dessutom måste jag försöka komma på någonting vettigt att skriva B-uppsats om. Jag hoppas att det ska komma till mig i en dröm. Alternativt i en bloggkommentar om någon därute har en bra idé inom ämnet epik = prosa alltså = skönlitteratur alltså = romaner alltså. Man vet ju aldrig vad ni sitter därute och klurar på så det kan ju vara värt ett försök. Men nu blir det sova.

Britney Spears - What It's Like To Be Me

(britney? huh? jag har väl börjat med rökheroin utan min egen vetskap eller något.)

Kommentarer
Postat av: Anna

har jag sagt att du och katy perry är sjukt lika i ansiktet? och hon där amy mcdonald, hennes senaste video. så mycket likheter! värsta, är ni släkt ni tre? ;P

2009-12-06 @ 23:37:57
URL: http://anagoesbananas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0