Nu blir det matblogg!

Ja, dra på trissor. Nu blir det mat. Vi äter ju faktiskt mat varje dag, men fram tills flytten jobbar vi på att tömma frysen så det blir ingenting spektakulärt direkt. Åååh, jag längtar som en galning tills nästa vecka när vi är inflyttade och klara och jag kan köpa "ny" mat och pilla med mina veckomatsedlar och inte längre bor i ett halvt nedpackat hem. Då kommer jag istället att bo i ett halv uppackat hem! Yay.

Idag blev det god mat av sånt som hittades i frys och skafferi, lite texmex-inspirerat blev det med köttfärs i tacotubs:



Tacotubs med hemgjord tacosås

För 4 st

Ca 300 gr köttfärs

Tacosås:
400 gr krossade tomater
2 vitlöksklyftor
ca 10 jalapeños
spiskummin
koriander
soja
chilisås
curry
svartpeppar
tabasco
chilipulver

Riven ost

Stek köttfärsen och krydda med vad tusan du vill.
Pressa vitlöksklyftorna i de krossade tomaterna.
 Finhacka jalapeñosen och blanda ner den.
Smaka av med kryddorna, soja, chilisås och tabasco.
Sätt ugnen på 175 grader.
Fyll tacotubes med köttfärs, tacosåsen och riven ost.
Gratinera i ugnen i 15-20 minuter.
Ät med sallad, gurka, tomat, majs eller vad du nu tycker om för grönsaker.

Det var nog det godaste jag ätit på ett tag. Förutom apelsinkransen igår då förstås. Nu är jag sugen på en kopp te, så det får nog bli en sån. Sen ska vi väl fortsätta att fylla kartonger med allt vi äger och har. Imorgon är enda dagen på hela veckan som både jag och Jimmy är lediga så då ska vi försöka hinna med det mesta. Puuuuuuh.

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Spännande med egen tacosås! jag sparar det receptet till helgens omgång :)



www.helenaljunggren.com

2009-08-26 @ 09:33:39
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Filibabba

ååh vad gott! :D

2009-08-26 @ 11:43:45
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: åsa - hello sugar!

din tacosås lät ju grymt god!



hoppas det gått bra att packa ihop för er, det är verkligen en riktig pärs att flytta.

2009-08-26 @ 14:47:06
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Leia

Gottgott =)

2009-08-26 @ 15:14:46
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Men åh så gott, jag har smält i mej så mycket kakor att jag nu fick akut saltsug då jag ser din tacos!!



Hehe ja jag är också sämst på det där med självstudiedagar, måndagen råkade försvinna magiskt fort utan något pluggande!! Måste skärpa mej, vet bara inte hur jag ska lyckas dras ju till allt annat än just läxböcker :P !

2009-08-26 @ 21:50:16
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0