Lite pasta kanske?

Idag mår jag mycket bättre än igår. Det var nog bara en släng av vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv illamående. Inte för att jag vet mer idag vad jag ska göra med mitt liv än vad jag visste igår men idag orkar jag inte tänka på det. Nu orkar jag knappt tänka alls för jag är så trött. Istället får ni se vad vi åt för pasta idag. Receptet hittade jag från början hos arla och sen gjorde jag om det lite och så blev det såhär:


Pasta Italiano

För 2 pers

2 portioner pasta
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
ca 10 soltorkade tomater
6-8 skivor salami
1 burk créme fraiche tomat & basilika
Parmesan

Koka pastan. Skala och finhacka lök och vitlök.
 Strimla salamin. Hacka tomaterna.
Fräs allt detta i en djup panna tills löken blivit mjuk.
Häll över créme fraiche och låt puttra ihop.
Häll såsen över pastan. Blanda ihop. Strö över riven parmesan.
Servera med en god sallad eller de grönsaker som finns hemma.

Idag har Göteborgs Kulturkalas börjat så det händer massor av saker över hela stan och det bästa av allt: Det är gratis. Så idag har jag och Evelina varit och titta på Veronica Maggio och Laleh. Veronica Maggio var jättebra men Laleh var sådär. Hon har varit bättre andra gånger jag sett henne. Fast det kan också bero på att vi stod väldigt långt ifrån scenen och den där jädrans Poseidon var ivägen med sin himla fisk så man inte såg någonting.

Imorgon kommer Martina hit och hälsar på och Jolin kommer tillbaka efter sina sommareskapader. Så då blir det fest och Johan Palm, Hello Saferide och Samtidigt Som. Tyvärr spelar alla 3 samtidigt, så vi får väl se vad det blir. Jag tippar på Hello Saferide. Helt okej med mig, för Annika Norlin är faktiskt helt fantastisk. Både på svenska och engelska. Nu ska jag sova lite. Jag sitter nästan med tandpetare mellan ögonlocken för att orka hålla ögonen öppna. Nästan. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad skönt att du känner dig bättre idag. Det där problemet med vad man ska göra med sitt liv klurar jag på ibland med och har fortfarande inte kommit fram till nåt bra.



Pastan låter jättegod, borde testa laga mat med salami.



Ha det!

2009-08-12 @ 19:55:55
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: åsa - hello sugar!

ja vad man ska göra med livet är omöjligt att svara på! jag ändrar mig i alla fall hela tiden. :)



så skoj det låter med gratisfestival! hoppas du hade riktigt roligt!

2009-08-13 @ 21:12:28
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0