Kyckling med ajvar-sås.

Jag har försvunnit in i Rollercoaster Tycoon 3 så jag är inte riktigt närvarande i den riktiga världen känner jag. Om nu bloggosfären räknas till den riktiga världen. Och under dagtid är det ju strålande sol så då är jag frånvarande med en god bok och stora glas coca-cola på balkongen. Äter gör vi förstås ändå, här är våran lördagsmiddag:



Kyckling med ajvar-sås och kokt potatis.

För 2 pers.

2 kycklingfiléer

Marinad:
olivolja
ajvar relish
sambal oelek
paprikapulver

Ajvar-sås:
2 dl créme fraiche
½ dl ajvar relish

Marinera kycklingfiléerna i minst 2 timmar.
Sätt ugnen på 225 grader. Sätt in kycklingen i ca 25 minuter.
 Blanda ihop såsen och ställ i kylskåpet medan kycklingen är i ugnen.
 Servera med kokt potatis och en sallad.
Jag gjorde en sallad på italiensk salladsmix, gurka,
körsbärstomater, isbergssallad och russin. Mumma!

Ja. Svårare än så var det inte. Men gott ändå. Nu ska jag försöka sova men grannen har fest så det bara visslar om det så vi får se hur det går. Jag måste diska också. Det är lägenhetsvisning imorgon igen. Suck. Man tycker ju att mäklaren borde diska, det är ju han som inte sköter sitt jobb eftersom lägenheten aldrig blir såld.


Kommentarer
Postat av: Katinka

Åhh, och så måste du diska varje gång mäklaren drar dit en massa folk för att visa lägenheten! Dessa mäklare borde verkligen veta bättre och sköta det där tycker jag. Klaga på dem!

2009-08-10 @ 12:22:50
URL: http://oddmollybesatt.blogspot.com
Postat av: Tina

Oj oj oj! det där ser jättegott ut!

2009-12-12 @ 10:13:12
URL: http://nytinat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0