Jazzhuset är fullt av trix.

Åååh. Vad jag älskar Göteborg när klockan är 22 på kvällen och det är för varmt för att ha jacka. När det luktar gott av nyklippt gräs och nyutslagna blommor. När det sitter massor av folk på uteserveringar överallt och man hör massa musik och glada skratt. Och då är det ändå bara april, och en helt vanlig tisdag. Det är för mig ett mysterium att man kan vilja bo någon annanstans. APRIL! TISDAG! VARMT! UTESERVERINGAR!

Och här är Dagens Middag:



Chili Med Chorizo

För 4 pers

300 gr köttfärs
2 st red hot chorizo
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
2 tsk sambal oelek
200 gr kidneybönor

Hacka löken och vitlöken. Skär korven i skivor. Stek köttfärsen och löken i en stor stekpanna.
 Lägg i korven och bryn den. Blanda ner tomatkross och sambal oelek.
 Låt puttra ihop i några minuter. Häll i bönorna strax innan servering.
Servera med tortillachips, riven ost, créme fraiche och hackade grönsaker.

Riktigt mumsigt var det. Efter maten gick jag till Evelina och åt chips och choklad. Kan det bli bättre? Ja. Lägg till lite Desperate Housewives på det också så blir det ännu bättre. Mindre bra är det faktum att jag har ett slutbetyg från gymnasiet. Ja. Jag vet, det låter konstigt. Men för mig har det där slutbetyget bara ställt till bekymmer, och fortsätter att göra det. Jävla Lugnetgymnasiet. Jag ska gråta ut i aftonbladet och stämma rektorn. Men först ska jag sova för jag måste jobba imorgon.

JJ Cale - Down To Memphis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0