Jag vill ta dig dit där hundarna kan springa runt, runt...

För vääääldigt längesedan, innan vi åkte till Tidaholm för att fira påsk, alltså förra onsdagen, testade vi att göra hemgjord kebab gjord på köttfärs. Själva kebaben blev riktigt, riktigt god. Till den hade vi grönsaker, pitabröd och salsor. Salsorna var inte alls goda utan smakade bara lök, så nästa gång vi gör våran egen kebab så har vi nog vanlig hederlig äkta kebabsås till istället. Såhär enkelt var det att göra kebaben:



Hemmagjord kebab gjord på köttfärs

För 4 personer

400 gr blandfärs
1,5 vitlöksklyfta
1 msk vetemjöl
1 msk vatten
Mejram
Spiskummin
Salt & Peppar

Pressa vitlöken. Blanda köttfärsen med vitlöken, vetemjöl, vatten och kryddorna.
 Kavla ut färsen tunt mellan två bakplåtspapper.
Ta bort det översta papperet och vänd ner i en varm stekpanna.
 Ta sedan bort det andra papperet och vänd på "köttfärsplattan".
Det tar inte alls lång tid innan det är genomstekt.
Skär sedan det platta köttet i tunna strimlor och servera i pitabröd,
tillsammans med isbergssallad, gurka och valfria såser.

Om ni undrar varför mina bilder inte är så fina som de brukar vara så är det för att min art director har sagt upp sig. Eller ja, han har väl ingen lust att hjälpa mig helt enkelt. Jag funderade ett tag på att vägra laga mat som hämnd, men det gick lite sisådär då jag oftast är den hungrigaste av oss. Men; Själv är bäste dräng som vi brukar säga så nu har vi mindre fina bilder men lika god mat.

Jag har förresten fått ett litet pris från Katinka också, eftersom jag har sån fin blogg, eller personlighet eller både och kanske rent utav. Bloggpersonligheten kanske det är som är det bästa, jag är ju inte alls så här rolig, trevlig och duktig på att laga mat i verkligheten. Men det vill jag ju inte avslöja, utan skickar helt enkelt vidare till människor som jag tror att faktiskt är lika roliga och trevliga i verkligheten som de är på sina bloggar:



Ta åt er nu; Ann, Yoshi, Hallon&Blåbär och Kalasgott. Sug i er, ta åt er, skicka vidare. Det sista är förstås valfritt. Det andra måste ni göra. Nu ska jag titta på Gordon Ramsay. Sen måste det väl duschas. Fast man blir så blöt.

The Clash - Clash City Rockers

Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Hej!! :-) Tack så hemskt mycket för awarden!!! Vad gullig du är, och vad kul att du tycker om min blogg! Massor av kramar // Jennie

2009-04-16 @ 22:33:53
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha nja..två inte så jätteroliga ställen..på bryggeriet blir det antingen alldeles för fullt med massa fulla drägg och för hög musik så man inte kan snacka utan att skrika och Gränden brukar ju mer vara 10 pers en trubadur och 50 +

2009-04-16 @ 23:37:44
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Verkar riktigt gott med egen kebab, det kommer jag definitivt att prova.



Sedan får jag tacka så hemskt mycket för awarden, givetvis suger jag i mig och tar åt mig, så kul!



Hoppas du får en bra och solig dag!

2009-04-17 @ 10:23:27
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0