Jag lovar att inte skicka vidare.

Jag hörde en låt på radion idag som fick mig att tänka på mitt ex och Muffin. Har inte tänkt på det som hände, eller på någon av dem på jättelänge. Men när jag hörde den här låten så kom jag att tänka på dem och jag blev så jävla glad över att jag aldrig någonsin tillät mig själv att sjunka till deras nivå. Så den här sången är till er.

Jag blev sårad, så nu sårar jag.
Lågan brinner i mig varje dag.
Ett öga för ett öga,
En tår för varje tår.
Jag ser ju att det blöder,
Men jag fortsätter att slå.

Jag lovade att inte skicka vidare,
Det jag själv varit med om,
Inte sprida det.
Jag lovade att leva i en annan värld,
Hur hamnade jag här?
Jag lovade att inte göra samma fel,
Inte fortsätta sjunka ännu längre ner.
Jag vill känna mig stolt över den jag är,
Hur hamnade jag här?


Jag blev sviken, så nu sviker jag,
Hatet äter upp mig dag för dag.
Ett hjärta för ett hjärta,
Ett sår för varje sår.
Jag vet hur ont det gör,
Men jag fortsätter ändå.


Jag lovade att inte skicka vidare,
Det jag själv varit med om,
Inte sprida det.
Jag lovade att leva i en annan värld,
Hur hamnade jag här?
Jag lovade att inte göra samma fel,
Inte fortsätta sjunka ännu längre ner.
Jag vill känna mig stolt över den jag är,
Hur hamnade jag här?


Skyll inte på att historien upprepar sig,
Det är vi som gör om våra misstag igen och igen igen och igen.
Varför hamnar vi där?
Hur hamna vi där?


Jag lovade att inte skicka vidare,
Det jag själv varit med om,
Inte sprida det.
Jag lovade att leva i en annan värld,
Hur hamnade jag här?
Jag lovade att inte göra samma fel,
Inte fortsätta sjunka ännu längre ner.
Jag vill känna mig stolt över den jag är,
Hur hamnade jag här?

Peter Jöback - Hur Hamnade Jag Här?


Kommentarer
Postat av: Carro

Skapligt bra text.

2008-03-27 @ 17:07:29
Postat av: jcoke

Fyfan vad dålig text.

2008-03-27 @ 19:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0