Alla har vi en ryggsäck, låt mig få bära din ett slag.

Jag läste någonstans att något av det douchigaste man kan skriva tydligen är "förlåt att jag inte uppdaterat bloggen på länge" och man vill ju inte vara någon Douchy McDouche så det tänker jag absolut inte skriva. Och klaga på värmen får man inte heller göra så nu vet jag inte alls vad jag skriva överhuvudtaget. Hejdå!
 
Nä. Jag tänkte att vi tar en liten snabbgenomgång över vad jag haft för mig för matrelaterat de senaste månaderna:
 
Under påskhelgen hade Sanna sitt årliga knytis och jag tog med mig en kavringspaj med kallrökt lax, avokado och räkor. Förutom det bjöds det på så himla mycket gott som alltid så jag minns ens hälften. Nackdelen med fester där ungefär halva sällskapet är konditorer är att du inte kan ta den enkla vägen ut och imponera med en efterrätt, fördelen är å andra sidan att de efterrätter och sötsaker som finns på festen är top notch. Jobbigt bara att maträtterna också var det så det knappt fanns plats i magen för efterrätt. Jag skulle åka hem i tid och bete mig som folk, kom väl hem vid 2-tiden och har väl aldrig någonsin kunnat bete mig som folk.
 
I början av april hade vi MBT hemma hos mig med temat Gult & Fräscht. Jag bjöd på Tårta Med Kokosmousse och Lemon Curd-grädde. Vad det bjöds på mer minns jag inte alls, men det var en hel del citrongrejer. Och en massa skratt och konstiga diskussioner som vanligt.
 
Jag har infört min favoritsallad på menyn på jobbet. Ni vet den med Couscous, svarta bönor, picklade päron, chévre och kanderade valnötter. Vet ni inte så hittar ni receptet HÄR! Eller så kommer ni förbi mitt jobb och äter den till lunch. Det kan man också göra. Passa på innan 1'a juli för då går jag på evighetslång semester och mina kollegor tycker den här salladen är alldeles för jobbig att göra så de kommer de passa på att ta bort den från menyn igen. Så då får ni komma hem till mig och äta den istället.
 
För några veckor sen åkte jag och Ofelia upp till Sågmyra i några dagar och gjorde mest ingenting. Förutom att jag tvingade mina föräldrar att köra till Mora för att fika och sedan hem igen. Det är bara 7 mil till Mora från Sågmyra så det är ju helt normalt. Det är sånt jag tycker att är helt rimligt när jag är uppe hos mina föräldrar. När jag är hemma i Mölndal orkar jag inte åka 5 kilometer in till Göteborg för att köpa saker jag behöver fastän spårvagnen går var femte minut och går och suckar hela tiden över hur jobbigt det är att det inte finns nåååååågra affärer i Mölndal. Men nog om det, och mer: Varför finns det inga konditorier i Göteborgs-trakten som har glasswienerbröd? Det gillar man ju. Heter det kanske något annat här nere? Wienerbröd fyllda med massa jädra vaniljgrädde? Har jag ens letat? Nä. För jag är ju sjukt sällan ute och fikar. 
 
Nu är vi tillbaka hos Sanna igen. För 2 veckor sedan bjöd hon nämligen på polsk afton. Jag har noll koll på vad de äter i Polen kan jag säga. Men vi fick saltgurkssoppa, vilket låter väldigt knasigt men var väldigt gott. Och efterrätten ser ni på bilden här ovanför. Det var någon slags friterad äppelpannkaks-munk som serverades med grädde och äppelkompott. Väldigt, väldigt gott och väldigt mättande. 
 
Avslutar med en bonusbild på den lilla fashionistan jag närt vid min barm. Det är ju inne att lägga upp bilder på sina barns outfit och medan alla andra barn ser prydliga och fashionabla ut i färgglada MiniRodini-kläder eller ljusa skira Newbie-outfits så klipper mitt barn hål i papperskassar och går runt i. Glöm inte vart ni såg det först! 
 
Det var väl det. Nu ska jag laga middag! Sen hoppas jag att Ofelia somnar innan 23 idag så jag kanske hinner sitta ner och typ.. prata med min kille i några minuter innan läggdags. Och med prata menar jag ligga. Nä. Jag skojar bara. Herregud, vi har varit ihop i över 10 år. Vi ligger såklart inte. Vi äter chips och tittar på Sopranos. 
 
Puss å kram å hejdå hejdå!
 

Kommentarer
Postat av: Du vet vem

Flintstones, meet the fliintstoooones....🎼

Svar: YABBA-DABBA-DOO! Ska skaffa henne en sån där flintstones-bil som man sparkar framåt att åka med till förskolan...
Pernilla

2018-05-28 @ 17:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0