Låt mig få sova, ring inte och stör. Blir jag väckt igen är det faktiskt någon som dör.

Puh. 2 kalas på 2 dagar är lite utmattande. Men vi överlevde! I lördags var det släktkalas och det såg ut lite grann på det här viset: 
 
 
Jag hade kapitulerat och insett att jag inte har all tid i världen och tog därför med tårtor hem från jobbet. Mina föräldrar hade med sig Gösta ner från Sågmyra så Ofelia var i extas och vi har knappt sett skymten av henne. Detta beror dock inte enbart på att hon gömt sig bakom en gigantisk ballong utan även för att hon sovit med dem på hotellet i 3 nätter. Annars blir man ju lite full i skratt när hon springer runt i prickig klänning, rött diadem med rosett i håret och ett halsband med en skridsko och en hockeyklubba på. Svårt att neka till att hon är min unge ibland. 
 
Idag var det dags för barnkalas. Vi hade bjudit in hela Ofelias förskoleavdelning (för hur tusan gör man när man bara väljer ut ett fåtal barn?) men det blev tack och lov bara 12 barn som kom. Det räckte nog för det var fullt hus och barn i alla rum och högt och lågt. Men Ofelia hade roligt och det var det som var huvudsaken.
 
 
Trolls-kalas hade Ofelia bestämt så det fick det väl bli då. (Barnkalaset.se is your friend.) Pastasallad ville hon bjuda på och massor av godsaker så det fick det väl också bli. Sen roar sig 12 barn ganska bra på egen hand så jag hade inte faktiskt inte planerat en endaste lek eller någonting, fiskdamm fick det bli innan de gick hem bara. Presentförbud var det också, så istället för tusen små grejer som bara kommer att "tappas bort" hade alla kompisarna ritat varsin teckning åt henne. Tips från mig till er! Nej, vi skrev inte presentförbud på inbjudningskorten. Vi skrev presenter undanbedes, rita gärna en teckning. 
 
Och idag slocknade barnet med en gång när Jimmy nattat henne så nu ska vi titta på Bloodline. Tror jag. Jag ska ialla fall sätta i mig en av de sista tårtbitarna och bara pusta ut. Okej, jag har redan gubbsovit lite i soffan medan Jimmy tittade på hockey, men det behöver vi ju inte berätta för någon.
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Alltså den här Puffen. För jäkla göllig! Vilket grymt kalas! Vill ha en exakt likadan tårta när jag fyller 36 nästa år. Du fixar va?

Svar: Men yes, självklart fixar jag det! Du är medveten om att det är en chokladbollstårta helt och hållet gjort av chokladbollssmet va? :D
Pernilla

2017-10-15 @ 20:54:20
URL: http://www.matrepubliken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0