Mitt stackars dumma lilla hjärta.

Det är söndag. Det är mulet. Min inspiration och ork befinner sig på hemlig ort alternativt har tagit livet av sig pga snöbrist. Men snart, snart är det mars/april och då kommer vi att ha knoppande träd och ljusa kvällar och jag kommer återigen att börja undra hur folk kan vilja bo någon annanstans än just här. Det är samma sak varje år, oktober - mars undrar jag varför i helvete vi bor här överhuvudtaget och hur man ska stå ut med regn, blåst och +2 hela vintern. April - september bara: "Knoppar! Blommor! Sol! Hav! Uteserveringar! Trevliga människor! HUR KAN FOLK BO NÅGON ANNANSTANS ÄN I GÖTEBORG?!" Snart, snart är vi där. Tills dess: Söndagslista!
 
Största bedriften i köket den här veckan?
Att jag fick ihop en 3-rättersmiddag till Jolin och Evelina i lördags fastän jag hade världens kaosdag på jobbet först och helst bara hade velat lägga mig ner och andas i en fyrkant när jag kom hem. Och så gjorde jag potatispannkaka i ugn i måndags. Det är mest en bedrift för att jag känner en stark avsky gentemot pannkakor.
 
Vad åt ni i helgen?
I fredags var jag och Ofelia ensamma hemma för Jimmy var på hockey, så då mumsade vi på burritos fyllda med ris, svarta bönor, cashewnötter, paprika och jordgubbar. Till det hade vi nachos och gräddfil. I lördags hade jag ju som sagt Jolin och Evelina här på middag, till förrätt bjöd jag på ugnsbakad vitlök med soltorkad tomat-smör (oväntat gott!), sen blev det pizza och till efterrätt slängde jag ihop en snabb hallonglass som serverades med vispgrädde, honungsmelon och smultronmaränger. Idag ska vi äta Laksa, en soppa med nudlar, linser och tofu.
 
Vad bjöd du på för fredagsfika?
Små gulliga italienska pistagekakor med citronsmak som serverades med mascarponekräm med citronsmak fick Jimmy ta med sig till jobbet och bjuda sina kollegor på. På mitt jobb delade jag och en kollega på en kraschad napoleonbakelse, hehe.
 
 
Några misslyckanden i köket den senaste tiden?
Njäe, det har nog gått bra med det mesta. Skulle bjuda Jolin och Evelina på en pizza bianca med mascarpone, chevre och päron men så råkade jag titta bort i några minuter och då passade Ofelia på att äta upp alla päronskivorna... Och så gjorde jag falafel i tisdags som blev rätt så torr, men det var ju inget katastrofalt direkt. Jag är ju så himla duktig av mig liksom. Hoho.
 
Ditt bästa söndagstips?
Ja tack, har du nåt? Jag vet inte. Jag är som sagt inne i en rätt deppig period nu, dels pga lite tråkiga saker som hänt men också för att jag är så fruktansvärt trött hela tiden. Känns som att det inte spelar någon roll hur mycket jag sover, har ändå konstant sömnbrist och huvudvärk. Plus är konstant jädra vresig och tjurig mot mina nära och kära och tycker att allt är tråkigt. Hm ja, som ni ser, fruktansvärt rolig tjej just nu! Men annars kan jag tipsa om att åka på museum, det brukar vara en lagom jobbig söndagssyssla och de flesta museum har ju nuförtiden något slags barnrum där man kan låta dem härja fritt. Ehrm, någorlunda fritt åtminstone.
 
Nu kom Ofelia och Jimmy hem från lekplatsen så nu ska jag gå och vara lite sur och vresig mot dem istället. Thank you for listening, over and out.
 
Islands - Hallways

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0