Jag önskar att du la märke till min frånvaro.

Jaha, då var det fredag igen då. Jag har bloggat 4 gånger på en vecka nu! Det är ungefär lika mycket som jag bloggat allt som allt under resten av året. Man kan ju tycka att jag borde ha någonting vettigare saker för mig med bara 8 dagar till julafton, men det ligger en liten kotte med 40-graders feber och slumrar i soffan så det har jag faktiskt inte. Så nu sitter jag här med en kopp te och undrar om den där fredagskänslan tänker infinna sig. Eller julkänslan, den skulle också gärna få titta in på besök faktiskt.
 
Förra fredagen var det lite mera fredagskänsla, med #flamingofredag och grejer. Det tvivlar jag på att det blir någon idag då Jimmy är bortrest och jag väl kanske kommer att få ångra att jag låter Ofelia sova middag 4 timmar innan läggdags, men å andra sidan kan man ju behöva all vila man kan få när man har så hög feber. Vill ni ha lite #flamingofredag kan jag rekommendera den här drinken som vi drack förra fredagen, den är mer sommar än jul, men om det ändå bara ska regna kan man ju lika gärna låtsas att det är midsommar tänker jag:
 
Tango & Cash
 
1 drink
 
2 cl vodka
2 cl bols sour apple
2 cl passõa
tranbärsjuice
sprite
lime
 
Klyfta limen.
Skaka ihop vodka, sour apple och passõa i en shaker.
Häll över ett isfyllt glas.
Häll över tranbärsjuice och toppa med sprite.
 
Annars då? Jovars. Jag var uppe 3.45 i morse och jobbade några timmar innan jag bytte av Jimmy i vabfabriken och det börjar väl kännas lite nu. Och så har jag blivit lite nyförälskad i Howlin' Pelle, hade liksom glömt bort honom lite grann men nu när han är med i Musikhjälpen så kommer jag ihåg hur bra vi brukade ha det (en mailkonversation på facebook räknas väl som ett förhållande? ja, jag menar det).
 
Jag och Ofelia gjorde Rocky Road tidigare idag när hon var lite piggare en stund, det kan hända att det blir det enda julgodiset jag hinner göra i år så vi får hoppas att vi inte äter upp det innan julafton. Annars kan ju männen ordna med julgodiset. HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Skojar bara. "Det finns ingen jämställdhet!" Svarar Ofelia när jag säger åt henne att tänka på jämställdheten be sin pappa om hjälp emellanåt istället för att bara ropa på mig. 4 år gammal och redan så medveten om hur världen fungerar. Det är både hoppfullt och tragiskt på samma gång. Lite som Bonde Söker Fru.
 
Ryan Adams - Shake It Off
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha... du är för skön! Vi hade runt 30 grader på midsommar så tycker det känns mer som påsk i år. Åk till Liseberg och gå vägen in till tomten 100 gånger så känns det som det är snö. Gör knäck. Det är snabbt o enkelt. Jag gör bara enkelt julgodis. Annars blir det inget. Jämställdhet? Va fasen är det? Kanske när jag börjar jobba...😥 Godkväll på dig!

2016-12-16 @ 19:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0