Han får bara se mina bästa sidor, de värsta har han framför sig.

"Nu ska jag nog blogga lite, det var ju någon vecka sen sist..." Tänkte jag. Någon vecka visade sig vara över en månad. Jag vet inte riktigt vad som hände med oktober? Ska inte det vara en sån där jättelång, seg, mörk månad som aldrig tar slut? Nähäpp. tjopp tjopp, sa det så var det nästan november. Jag förstår ingenting.
 
Sen sist har vi väl haft... Tre födelsedagar och ett flyttkaos kan man säga. Det är inte jätteroligt att flytta in i en ostädad lägenhet. Speciellt inte när det inte bara är flyttstädat de struntat i, utan faktiskt knappt städat överhuvudtaget på de 5 år som de bott här. Plus att de pajat alla vitvaror. Herregud, vad vi har svurit och gråtit och skrubbat. Men det kommer att bli bra, det kommer det. Det kommer bara att ta lite längre tid än vad vi räknat med. Men nu är vi inflyttade i alla fall, även om vi fortfarande bor i ett kaos. Vi har i alla fall någonstans att bo, det är det inte alla som har, sånt får man allt påminna sig om ibland.
 
Eftersom det enligt Charlotta är min plikt mot mänskligheten att rapportera varje vecka vad vi ätit så tänkte jag göra det nu, då jag är en väldigt plikttrogen människa.
 
Jag har dragits med en förkylning från helvetet i några veckor nu, det har varit halsont och en hosta som inte varit av denna värld. Så i måndags var första dagen på jobbet efter några dagars sjukskrivning, väl hemma fanns det inte jättemycket energi i kroppen. Men skära lite grönsaker, koka lite ris, steka lite tofu och ägg till en Bibimbap orkade jag med. Jag brukar använda mig av Charlottas recept. Och det brukar gå hem hos hela familjen.
 
För några veckor sen åt vi tonfiskkotletter en lördagkväll, och Jimmy tyckte det var gott! Så då kläckte han ju ur sig att "vi kan väl börja äta fisk nångång i veckan då". Nu har han nog hunnit ångra sig igen, men jag kämpar på och i tisdags blev det därför Zucchiniplättar med Kallrökt Lax till middag. Jag tyckte det var kanongott. Ofelia åt några tuggor zucchiniplättar och en halv skiva lax under hot (ja, alltså, jag hotade henne inte till livet, jag hotade inte ens hennes Pingu till livet, jag bara hotade med att hon inte skulle orka åka till Tidaholm i helgen om hon inte åt. Good Parenting FTW!) och Jimmy åt zucchiniplättar. Han är inte lika lätt att hota.
 
I onsdags åt vi Bönquesadillas, fast det var ingen ost i så jag vet inte ens om man kan kalla det quesadillas då? Nåja, det var jädrigt gott i vilket fall. En sån där riktigt glad mat-överraskning som hela familjen åt av. "Jag gillar sån här tårtpizza!" Sa Ofelia. Jag gillar också sån tårtpizza.
 
Det märks att det börjar närma sig Halloween för det dyker upp recept med pumpa överallt. Ett som jag fastnade för var denna Pumpasoppa med Saffran och Apelsin som vi åt i torsdagskväll. Och så toppar du den med fetaost och serverar en god ostsmörgås till så är du hamn sen. Riktigt gott och värmande!
 
I fredags efter jobb och förskola packade vi ihop oss och satte oss på tåget mot Falköping och vidare till Tidaholm där vi tillbringade hela helgen. När vi kom fram fick vi Kycklingpaj och paj tackar man ju verkligen aldrig nej till. Speciellt inte efter att lunchen på jobbet var slut så jag fick två skinkmackor och en bit morotskaka att leva på fram till middagen...
 
På lördagen strosade vi runt i Tidaholm, sen hade Ofelia show för oss och så blev vi nästan miljonärer på trav. Det var bara 2 centimeter ifrån. Sen åt vi Köttgryta med Ugnsrostad Sötpotatis och Tzatziki. Det satt fint i magen efter att nästan ha blivit miljonär.
 
I söndags fyllde Jimmys lillasyster år och då var det tårtkalas som gällde för hela slanten! Helt klart bättre än den vanliga söndagsångesten. Sen hoppade vi på tåget hem till Mölndal igen och det var det med vad vi åt förra veckan.
 
Denna veckan har börjat finemang med ledig dag för mig och Ofelia, men imorgon är det tillbaka till baguetterna och frallorna igen så nu ska jag hoppa in i duschen och börja förbereda mig för morgondagen. Hej puss ses!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Välkommen tillbaka<3

2015-10-27 @ 11:34:12
Postat av: Kim

Mmmmm. Tårtpizza. Hon är inte helt ute och cyklar den dära tösen!

Svar: hon är ju inte det! tårtpizza, som det bästa av två världar!
Pernilla

2015-11-23 @ 19:22:57
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0