Min flicka har mitt hjärta i sin ficka.

Sånt som är fredagsfint:

Denna fina klänningen som jag vill ha jättemycket men absolut inte behöver. Mest för att jag inte kommer att kunna använda den på sisådär ett år i alla fall. Men den vore fantastisk trevlig att spatsera runt i när sommarvärmen kommer tillbaka. Jag kanske ska köpa den och låta den mogna lite i garderoben...

Den vänstra sidan av Viktor Fasths målvaktsmask. Den skymtade förbi i teverutan i nån sekund häromdagen och jag sa: "Men hade han Håkan Hellström på masken?" Det tyckte Jimmy att inte lät riktigt klokt och trodde mer på att det var Loui Eriksson så jag fick ju lov att kolla upp det. Och jag känner väl igen en Håkan när jag ser den så visst var det så. Om jag var hockeymålvakt skulle jag också ha Håkan på masken. Och Paolo Roberto.

Och på tal om hockeymålvakter (eller snarare före detta sådana) så är Joel Almes nya album A Tender Trap också väldigt fredagsfint. Lördagsfint och söndagsfint och alla andra dagar-fint också.

Annat som är fint är att jag egentligen skulle varit ensam hemma hela helgen för Jimmy har åkt till Tyskland för att köpa sprit ("Vill du ha något?" Ehm. Ja. En present. Utan alkohol i.) men nu ringde Ann och frågade om hon och Mauritz får sova här i helgen och då blev jag glad. För jag är mörkrädd och det ska, som vanligt när Jimmy åker bort, blåsa storm i helgen. Så nu får jag sällskap och roligt sådant också. Det finns gott om fredagsfina saker alltså.

Joel Alme - Take A Better Look

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Så skönt du slipper sova ensam, en härlig fredagsfin bonus minsann!

2012-05-11 @ 21:34:04
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt med sällskap, här är en till som är mörkrädd! Inte lika mycket nu som förr, då var jag typ galet mörkrädd, men ändå. Och livlig fantasi har jag oxå!



Du, den där klänningen bara skriker Pernilla, är den inte megadyr så köp och häng undan till nästa sommar då du går där i solen med barnvagnen!



Kram

2012-05-13 @ 07:50:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Everlasting

Du, den där klänningen var superfin! Och prickig dessutom. Den måste passa dig perfekt. Själv försöker jag undvika skyltfönster och onlineaffärer eftersom jag inte vill bli kär i plagg jag ändå inte kan ha.

2012-05-13 @ 08:59:06
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Kim

Man kan ju alltid handla kläder för att ha som en hägring, så man har något att vilja komma i. KÖP.



2012-05-13 @ 22:06:23
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Emmy

Vilket finfint inlägg. Du måste se till att hitta en fin prickig mammaklänning, för det behöver du absolut. Är det inte så att man borde få mors dag present redan under graviditeten?

2012-05-14 @ 22:41:11
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0