Varje gång vi träffas slutar det med att du följer med mig hem.

Nu tycker jag att jag har hållt er på sträckbänken länge nog, så nu tycker jag att vi hugger in på förrätten från gårdagen också. Jag ber om ursäkt för fruktansvärt suddig bild, jag bara fotade den jättesnabbt utan att ens titta på resultatet igår och insåg idag att det var lite dumt. Jaja, så kan det gå när hungern är större än förståndet. Alltid alltså. Mitt förstånd har aldrig övergått min hunger, kommer aldrig heller att göra.

Mozzarellamuffins

för 6 st

3 st frysta smördegsplattor (såna där rektangulära)
1 pkt mozzarella
1 ägg
1 dl mjölk
½ frp fryst gräslök
ca 4-5 st soltorkade tomater
salt
peppar

Sätt ugnen på 200 grader.
Låt smördegsplattorna tina lite och dela sedan på hälften.
Dela mozzarellan i mindre bitar och hacka tomaterna.
Blanda mozzarella, ägg, mjölk, gräslök och soltorkade tomater.
Salta och peppar efter smak.
Smörj en muffinsform och tryck ner smördeg i fördjupningarna.
Fördela röran i smördegen
Vik över flikarna och pensla med vatten.
Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter.

Det var gott. Smördeg är alltid gott, mozzarella är alltid gott. Det kan inte gå fel. HCHF-mat när den är som bäst. Huvudrätten har jag tyvärr inga bilder på, men jag fortsatte HCHF-temat med att bjuda på pizza. Alla gäster fick kryssa för vad de ville ha för topping på en liten meny så fick de sedan varsin liten pizza. Och pizzasallad såklart. Som det sig bör på en riktig pizzeria. En liten fråga har jag bara; hur FAN gör man pizzorna runda? Det är sånt jag borde fått lära mig på restaurangen i somras, istället för att lära mig hur man viker servetter rätt.

Hur störigt är det förresten inte att den mystiska mördarmannen ser ut precis som Becks kollega? Jag har blandat ihop dem i en timme nu och hänger inte med alls. Uhm. Nej, det kan ju bero på att det är Wallander jag kollar på och inte Beck förresten... Jag behöver nog koncentrera mig lite bättre på filmen tror jag. Bäst att sluta blogga och göra det då.

Childish Gambino - You See Me

Kommentarer
Postat av: Malin

Alltså...VA? Fick inte ihop slutet alls men det kan ju vara jag, alltså efter nattens osömn ;-).



Mozarellamuffiserna lät JÄTTE-goda, ända tills jag såg dom där jäkla soltorkade tomaterna, gillar dom INTE, tycker dom är mer än blä....



Kram i kylan!

2012-02-06 @ 09:51:17
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Mums, så gott det ser ut :D Mozzarella i muffins kan ju inte bli fel!

Tack, nu kommer ju den bästa(och kanske jobbigaste) tiden med bebis i magen :D

2012-02-06 @ 10:56:04
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Emmy

Tycker det ser väldigt gott ut. Jag förstår om du inte hade tid att hålla på och fota en massa. Jag skulle kunna tänka mig muffinsen med annan ost också. Tack för tipset!

2012-02-06 @ 11:14:51
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Kim

Genius! Det händer ju att man får suddiga bilder, eller inga bilder alls för att man är så jäkla fokuserad på MATEN och att ÄTA.

2012-02-06 @ 17:06:23
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Tess

Mm, fy vad smaskigt med mozzarella! :-)

Åh, vet inte om teét hjälpte. Borde kanske köpa hem lite ingefära & göra te av.. Karamellte funkar nog inte mot förkylning, eller vad tror du? ;)

2012-02-06 @ 17:37:32
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Nina

Hm, idag i affären sade jag "jag vill laga något med mozarella den här veckan. Jag vill köpa den här mozarellan". Vilket är lite kul eftersom jag aldrig tidigare köpt mozarella (ätit, ja, köpt, nej). Nu har jag ju något att laga med den dessutom!

2012-02-06 @ 23:03:31
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Everlasting

Alltså mums vad gott det lät! Och enkelt dessutom. HCHF är definitivt något för mig!

2012-02-09 @ 18:23:45
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Men fy fabian vad gott det här låter! My god. Som Emmy skriver ovan kan man ju prova med annan ost också. Tänk gorgonzola. Mmmmm!

2012-02-11 @ 09:39:53
URL: http://www.matrepubliken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0