Min dörr står alltid öppen.

Jag har varit däckad av mitt halsonda i några dagar nu, så att visa upp vad jag ätit skulle vara sådär lagom intressant. En bild på en skål yoghurt bara, eller lite glass. Jag sög faktiskt på några ostringar igår också. Men innan det halsonda däckade mig och jag fortfarande kunde få i mig mat som inte bara var i flytande form så åt vi faktiskt en jättegod tacogratäng. Förmodligen har de flesta av er redan receptet på denna också, men det kan ju finnas någon som inte har det som vill testa för det var faktiskt jättegott.

Tacogratäng med fläskfilé

För 4 pers

200 gr nachochips
ca 600 gr fläskfilé
1 påse tacomix
1 liten burk ananas i ringar
ca 3-4 tomater
1 burk tacosås (275 gr brukar de vara på)
½ tub naturell mjukost
riven ost

Sätt ugnen på 225 grader.
Putsa fläskfilén och skär den i mindre bitar.
Stek fläskfilén tillsammas med tacomixen.
Smörj en ugnsform och strö ut chipsen i botten på den.
Skär ananas i bitar och skiva tomaterna.
Fördela fläskfilén, ananas och tomater ovanpå nachochipsen.
Klicka ut tacosås och mjukost ovanpå och toppa med riven ost.
Gratinera i ca 15 minuter eller tills osten fått fin färg.
Servera med goda grönsaker.

Vi hade inte så roliga och goda grönsaker hemma som ni ser. Och givetvis går det att byta ut fläskfilén mot köttfärs, kyckling eller vad tusan ni vill. Någon gång när jag blir stor ska jag lära mig att ta fina bilder på gratänger. Men nu ska jag sätta mig och äta lite yoghurt. Tack och lov mår halsen mycket bättre idag än igår, det känns fint. Jag hade lite halsböld-paranoia där ett tag. Det har jag visserligen varje gång jag har ont i halsen, men det är liksom lite svårt att glömma den där känslan av att sitta gapandes och få en skalpell nerkörd i halsen. Mm. Sorry. Förlåt. Matblogg var det ja, inte äckelblogg.

Susan Cadogan - Baby I Love You

Kommentarer
Postat av: Malin

Det finns verkligen en uppsjö av tacorecept, och alla frestar mig lika mycket :)

2011-07-23 @ 12:19:48
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Emmy

Åh, idag skulle du ha bott i Kalmar. Jag kunde bjudit dig och din onda hals på hemgjord blåbärsglass. Sen kunde vi gått på vår nya arena och tittat på Håkan Hellström.

2011-07-23 @ 23:01:00
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Stackars dej!! Lite glass brukar hjälpa mot det mesta!!

2011-07-24 @ 22:25:25
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Tina N

Jag gillar kontraster...skalpell och middagsförslag. Intressant! ;)



Glass i stora lass och varm choklad/te med 80% strohrom. Prova det vet jag! Du blir åtminstone glad, om du inte blir bättre... ;)

2011-07-25 @ 13:20:09
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Det kan ju finnas någon som inte har receptet och som vill testa ja. Jag till exempel. För det där lät supergott (fast det kan bero på att jag älskar allt mexikanskt och särskilt tacos).



Jag antar att halsen mår bättre vid det här laget, men du får ett "naaaww, stackars dig" i efterskott ändå.

2011-08-10 @ 17:29:53
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0