Att vara älskad.







Vi har haft riktig segsöndag här hemma idag. Grabbarna var bakis och jag tvingade dem att titta på The Wizard Of Oz, för det är en av mina favoritfilmer. De var inte riktigt lika imponerade faktiskt. Balle såg helt frågande ut, och hade nog antagligen aldrig ens hört talas om den filmen förr. Helt förståeligt, den släpptes ju 1939 så man kan faktiskt inte riktigt kräva att den ska ha nått Tidaholm ännu. Hööhöö. Sen tänkte jag att det var konstigt att ingen gjort en nyare version av den filmen,  inte för att jag tycker att det behövs utan snarare för att det ska de ju alltid göra med allt. Precis efteråt läste jag på Aftonbladet att de ska göra en ny version, fast den ska handla om trollkarlen som ung, och tydligen ska Johnny Depp spela trollkarlen. Det kan jag nog leva med. Jag kan leva med det mesta Johnny Depp gör. Utom Pirates-filmerna. Skämmes Johnny, skämmes!

Joan As Police Woman - Start Of My Heart

Kommentarer
Postat av: Malin

Johnny Depp. Hubba-hubba! Slökikade lite på Finding Neverland förut, fina Johnny. Fast blev lite ledsen när jag läste på Aftonbladet för ett tag sen att han hade flirtat med nån liten tonåring på nån inspelning. Fy skäms! Fast å andra sidan vet man ju inte riktigt vad man ska tro på. Aaaaanyway, mamma älskar också den filmen! :)

2011-01-24 @ 00:00:48
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin

Allvar? Gillar du inte dom HELLER?? ;-) Det gör faktiskt jag, tycker dom är charmiga, underhållande...



Näe, maten blev faktiskt inte torr, vår potatisgratäng är ju iof krämig men däremot så tänkte jag att det skulle varit gott med tex svampsås/stuvning till. Hur eller hur så var det jättegott!



Du, vi kollade Rusta oxå tyvärr, inga tunnor där och inte på Öb heller.... :-(



Kramar Malin

2011-01-24 @ 07:36:32
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emmy

2011-01-24 @ 08:14:16
Postat av: Emmy

Jag älskar alla Johnny Depps filmer tror jag. Charmigast är han i Chocolate.

Trollkarlen från Oz må vara gammal, men har helt klart ett underhållsvärde. Den borde de definitivt göra en ny produktion på. Men tror däremot gjort musikal/teater av den.

2011-01-24 @ 08:22:45
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: charlotta

jag älskar också trollkarlen från oz! underbar film, i must say.

2011-01-24 @ 09:43:10
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: hogie

Yellow brick road! Tänk om Eltons låt ändå vore med i Oz.

2011-01-24 @ 13:06:16
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0