Vad ska jag ta mig till med dig?

Yes! Fredag! Inte för att jag har några helgplaner och nog för att regnet har öst ner konstant hela dagen. Men ändå, fredag! Det innebär åtminstone att jag inte behöver gå upp klockan 05.00. Förresten blev vi färdiga jättetidigt på jobbet idag så jag var hemma redan klockan 12. Det var fint det. Igår och idag har vi varit på en förskola som ligger i ett riktigt gammalt kråkslott byggt 1901, det var knarrande golv, gnisslande dörrar, mathiss, öppen spis i alla rum, skrymslen och vrår överallt. Så idag när Pia skulle gå husesyn och ensam gick upp på övervåningen kunde inte jag och Cissi låta bli att smyga upp genom den hemliga kökstrappan och skrämma livet ur henne. Mouwahaha. Humor ja. Vi skrämde inte livet ur henne förresten. Hon var i högsta grad levande när vi gick därifrån.

Nej. Jag klarar inte av den här övergången. Här är våran fredagsmiddag:

Pasta med zucchinisås

För 2 portioner

2 portioner pasta
1 zucchini
3 vitlöksklyftor
2 dl matlagningsgrädde
riven parmesan
timjan
salt
svartpeppar

Koka pastan enligt instruktioner på förpackningen.
Finhacka vitlöken och skär zucchinin i bitar.
Fräs i en djup stekpanna tills zucchinin mjuknat.
Häll över matlagningsgrädde.
Låt puttra några minuter.
Blanda ner riven parmesan efter smak.
Smaka av med kryddorna.
Häll av vattnet av pastan och blanda pastan med zucchinisåsen.
Servera!

Det var Jimmy som tjatade om att vi skulle äta det här. Han tjatade och tjatade. "Snälla, snälla, kan vi inte äta något vegetariskt och med pasta, det är ju ändå fredag?!" Sa han gång på gång. Eller inte. Fast han var inte så missnöjd heller tror jag.

En annan rolig grej med Jimmy är att häromdagen när vi skulle sova blev jag så sjukt sugen på bulgur så då fick jag ju lov att säga det.
- Uuuäh, men det är ju godare än couscous ialla fall! Svarade Jimmy.
- Äh, egentligen tycker du om bulgur, du vågar bara inte erkänna det för att du gnällt så mycket...
- ... Mmm.
- Vad sa du?!
- Jaaa...
- HA! Jag visste det, det ska jag skriva i min blogg!
- Då dör du.
Så om jag aldrig mer skriver här i bloggen så vet ni varför. Då har jag dött bulgurdöden.

Just det. Svar till Tess som frågade om hushållsassistenter. Jo, jag har ju Jimmy som sköter disken åt mig men annars så... Nej. Jag har ingen. Så jag vet faktiskt ingenting om vilka som är bra eller ej, om någon annan vet kan ni ju höra av er. Just nu känner jag själv inget större behov av en, jag har ju min superfancy extrema elvisp som jag fick i julklapp. Helt galet bra är den. Men om någon skulle köpa en sån där sjukt snygg rosa KitchenAid till mig så skulle jag ju inte tacka nej. Hint hint.

Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting vettigt alls. Det är ju fredag!

Barry White - Never Never Gonna Give You Up

Kommentarer
Postat av: Emmy

Stackars tjejen som blev skrämd. Jag är så fruktansvärt lättskrämd. Jag och ett par väninnor var på riktig spökjakt idag för det spökar i den ena väninnans lägenhet.

Och till Tess. Jag har nyligen köpt en Kenwood och är supernöjd. Jag ville ha en assistent som hade flera andra funktioner och som var snygg att ha framme. Så som Kitchen Aid också är, men som bara kan vispa och knåda deg. Men man får gå på sin egen smak och vad man ska ha den till. Jag har i många år kört med elvispens degkrokar till bröd, tills den helt enkelt dog...

2010-07-31 @ 02:11:22
URL: http://remsansbistro.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vad läckert med ett sånt gammalt hus som dagiset låt i! Klart man måste skrämmas i ett sånt ;-)!

Pastan lät jättegod men köttmänniska som jag är så kommer jag nog slänga i lite kyckling eller fläslfilé i oxå...

Du, du behöver inte oroa dig över att dö Bulgurdöden, vad skulle han göra utan dig som lagar så god mat och bakar så goda kakor? Ja, just det, dö döden själv minsann :-)

Kram Malin

2010-07-31 @ 15:45:21
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0