Kotletter med senapssås.

Jag var ju bortbjuden på middag igår hos Evelina, dessutom var jag för en gångs skull jätteduktig och fotade alla rätterna. Men... De fotona ligger på min dator, och min dator får vila idag eftersom den verkar vara på dåligt humör så jag återkommer med dem imorgon. Om min dator vill funka då vill säga. Tills dess fortsätter jag att kidnappa Jimmys mac och bloggar om våran söndagsmiddag så länge. Det blev fläskkotletter med senapssås. Vi hade lite ont om potatis men jag vägde upp det med att göra alldeles för mycket sås istället.


Kotletter med senapssås

För 2 pers

2 fläskkotletter
2,5 dl vitt vin
3 dl grädde
2 msk senap
timjan
persilja

Stek kotletterna några minuter på varje sida.
Ta ur dem ur stekpannan och häll ner vitt vin.
Låt koka några minuter i pannan.
Vispa ner grädde och senap.
Smaka av med timjan och persilja.
Lägg tillbaka kotletterna i pannan och låt dem koka med i ca 5 minuter.
Servera med kokt potatis.

Lätt som en kotlett. Ja. Hej, jag har nog bott i Göteborg lite för länge nu. Börjar man ordvitsa så är det liksom kört. Nu ska jag sova. Försöka åtminstone. Jag sov ju så himla länge idag så det blir nog inte så lätt. Typiskt mig.

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Senapssås är ju så himla gott och det ser riktigt gott ut till kotletter också. Jag brukar bara ha det till korvrätter men det verkar vara bra att tänka utanför boxen ibland :)

2010-02-01 @ 09:55:27
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Emelie

Hej! Surfade just runt på nätet och letade efter någon snygg klänning och hamnade här på din blogg. Såg att du hade två gamla inlägg med underbara klänningar. (En prickig sommar gör ingen klänning, Men du, du sätter höstsolen i eld.)Kommer du ihåg vart du hittade dem? De finns ju förmodligen inte kvar nu men det är den stilen jag vill ha så kanske att de har något annat snyggt.

2010-02-01 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0