Jag tycker vi håller här för idag.

Åååh. Ska man vara såhär trött redan? Det är ju nästan fånigt. Men okej då. Jag orkar inte kämpa emot. Jag ska bara skriva klart det här, sen blir det jamisen och sängen. Jamisen är ett sånt där perfekt ord man kan använda för att störa Jimmy. Ungefär som att säga: "Heeeeej fluffe!" varje gång han kommer in i rummet. Jag älskar att allt jag gör gör jag för att irritera Jimmy. Det känns fint att ha funnit sitt livskall.

Nu var det inte mitt livskall jag skulle delge med detta inlägg utan dagens lilla middag. Som var så mycket middag att jag faktiskt inte orkade äta någon aniskam till Bonde Söker Fru. Jag är fortfarande proppmätt. Det blev någon slags Pasta Carbonara. Det är tydligen viktigt att man inte säger att det är äkta carbonara för då kan man få massor av duktiga matvetare på halsen.


Pasta Carbonara


För 2 (väldigt hungriga) eller 3 port

3 portioner pasta
1 pkt bacon
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 dl matlagningsgrädde
2 ägg
ca 100 gr finriven parmesan
svartpeppar, grovmalen

Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Finhacka lök, vitlök och bacon.
Fräs detta i en panna tills löken är mjuk och baconet genomstekt.
Blanda ägg, grädde och ost. Smaka av med svartpeppar.
Blanda pastan med bacon och lök.
Blanda sedan ner äggblandningen. Rör om. Servera.

Ska jag vara riktigt ärlig har jag ingen aning om hur mycket ost jag hade i för jag råkade tappa i all den rivna osten i såsblandningen. Sen fick jag försöka rädda det som inte blivit blött. Men men. Det blev gott åtminstone så jag skulle nog vilja säga att jag hade exakt så mycket ost som jag ville ha.

Nu vill jag sova. Så det ska jag göra också. Det ska bli skönt det. Jag behöver nog några extra timmars sömn, det har blivit lite ont om sånt på sistone.

Beverley Knight - Turned To Stone

Kommentarer
Postat av: carolina

guud vad gott! önskade mig alltic pasta carbonara eller flygande jakob förut när jag fyllde år och man fick bestämma maträtt ;) klart att dom har felm stackars dom, kan inte vara så lätt att ha fel jämt gällande möblering och inredning. tur att det är lite ordning på några ;)

2009-11-05 @ 13:47:55
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: carolina

guud vad gott! önskade mig alltic pasta carbonara eller flygande jakob förut när jag fyllde år och man fick bestämma maträtt ;) klart att dom har felm stackars dom, kan inte vara så lätt att ha fel jämt gällande möblering och inredning. tur att det är lite ordning på några ;)

2009-11-05 @ 13:47:55
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0