Couscous, pesto och kikärtor.

Idag blandade jag alla Jimmys hatingredienser och gjorde en maträtt av det. Mouwahahaha. Hans största haträtt är förstås fisk och det äter vi ju aldrig (och jag saknar det och saknar det och saknar det) så därför har jag ett tvångsbehov av att ibland ge honom sånt han tycker mindre om. Som couscous, pesto och kikärtor.


Ugnsrostade grönsaker med kikärtspesto och couscous

För 2 portioner

2 port couscous
1 morot
1 röd paprika
½ zucchini
½ aubergine
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
ca 200 gr konserverade kikärter
5 soltorkade tomater
pesto

Sätt ugnen på 225 grader.
Gör couscousen efter anvisningar på förpackningen.
Skala moroten och skär den i bitar.
Skär vitlök, paprika, aubergine och zucchini i bitar. Klyfta rödlöken.
Lägg grönsakerna i en ugnsform.
Ringla över olja och krydda med dina favoritkryddor.
Ställ in i ugnen i ca 30 minuter.
Strimla de soltorkade tomaterna.
Blanda med kikärtor och pesto efter behag.
Servera grönsakerna och kikärtspeston med couscous.

Jag hittade receptet hos tasteline från början. Och allt som innehåller pesto faller jag ju som smör för. Kul också att jag dammsög och skurade golven i hela lägenheten idag, bara för att spilla ut halva pestoburken över köksgolvet. Pesto som är så oljigt och mysigt. Och våran hyresvärd som kommer på besök i helgen också. Nu verkar han mest glad över att få gå på Gretas visserligen, så jag tror han bryr sig föga om huruvida vi har skitiga golv eller inte i lägenheten...

Och middagen var god förresten. Godare än väntat till och med. Jag äter för lite pesto nuförtiden. Minst en gång i veckan borde man äta pesto. Annars har jag tittat på hockey under kvällen. Ropat: "FRÖ-LUN-DA!" varje gång Stefan Liv är i bild (lång historia) och tyckt att Foppa är bäst. Foppa är alltid bäst. Nu ska jag dricka Ramlösa Blåbär.

Laura Gibson - Funeral Song

Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

åh vad jag skrattade när jag läste att du blandat jimmys alla matingredienser och gjort till en maträtt! du är för skön! själv tyckte jag maträtten lät supergod, jag älskar couscous, pesto och kikärter! :) men jobbigt när maten hamnar på golvet, brukar hända ofta här hemma, jag är ganska klumpig av mig. :)

2009-11-05 @ 22:17:06
URL: http://hellosugar.se
Postat av: hanna

Personligen tycker jag de e rätt självskrivet att man skriker frölunda varje gång han e i bild ;)

2009-11-05 @ 22:36:09
Postat av: Malin

Pesto + soltorkade tomater är verkligen hur gott som helst. Och så kikärter på det - mums! Släng ut den där Jimmy och ge mig mat istället :D

2009-11-05 @ 23:32:35
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Annapanna

jag har insett att fotboll är intressant, det är vad jag i framtiden kommer att vara intresserad av. kan vi ändå vara vänner? jag menar. du kan ju gå runt i en färjestadströja och jag i en aston villa tröja? som outfit på krogen? ;) alla skulle älska oss!



p.s jag saknar dig och snaaaaaart ses vi!



.. och nu har snön regnat bort... d.s

2009-11-05 @ 23:51:25
Postat av: carolina

ja, pesto vill man ju bara mysa med på huvudkudden liksom ;) haha, bra där! min hatar bara leverpastej, men det kan jag inte ens tvinga i honom. men jag äter det varje morgon, haha. han kan kanppt titta ;) mesar!

2009-11-06 @ 15:39:56
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Maja.

Det där ser ju riktigt smarrigt ut:) Min sambo är också lite petig med en del saker, jag måste lura i honom det genom att smuggla ner det i grytor av olika typer:)

2009-11-06 @ 16:27:50
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhååå, låter helt perfekt ju. DO IT! ;)



Men vilken söt! Om filmen/spelen vore baserade på en verklig händelse skulle jag... ja... dö. :P

2009-11-06 @ 18:28:28
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0