Du är bara en av många människor jag drömt om.

I lördags grillade vi, som sig bör när solen skiner och det börjar bli sommar. Den här gången hade vi till och med lyckats få tag i en bra engångsgrill som inte tog 1 timme på sig att börja glöda. Vi gjorde grillspett med fläskfile, aubergine, zucchini och körsbärstomater. Till det hade vi nybakt bröd som Evelina bakat, en sallad med fetaost, roasted potatoes och bearnaiessås.



Marinad till fläskfilén:

olivolja
pressad vitlök
sambal oelek
mango chutney
honung
chili & lime-krydda

Roasted potatoes:
Skala och dela potatisen i halvor. Koka i ca 10 minuter,
den ska absolut inte vara genomkokt utan bara lite mjuk. Nagga potatisen med gaffel. Salta.
Rosta i ugnen på 225 grader tills potatisen är gyllenbrun.

Det var helt galet gott. Fast det är det väl kanske alltid med grillat. Men allra godast var det nog med roasted potatoes. Eller kanske bröd. Eller bearnaiesås. Eller. Ehm. Jag är lite hungrig. Det märks kanske. Man blir hungrig när man står i ett konditori och tittar på kakor hela dagen. Jag kanske ska byta jobb till någonting som man inte blir så hungrig av. Städa toaletter kanske... Nej. Jag föredrar nog mina biskvier och wienerbröd trots allt.

Florence Valentin - Du Kommer Gå Långt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0