Wrapplar!

Idag har vi mumsat wraps med köttfärsbiffar och goda grönsaker. Fast det är roligare att säga wrapplar. Som i Smala Sussie. Inte för att de någonsin säger Wrapplar i Smala Sussie, men det står så på pizzerian där de käkar hela tiden. Fast det kanske inte ens är wraps som det syftar på. Wrapplar kan ju lika gärna vara något värmländskt hittepå som inte alls är wraps. Jag vet inte. Jag gillar att säga wrapplar ändå. Så idag har vi ätit wrapplar.



Wraps med "köttfärsbiffar", grönsaker och vitlökssås.

För 2 pers

ca 300 gr blandfärs
1 gul lök
½ dl mjölk
salt
grovmalen svartpeppar
spiskummin

Skala och finhacka löken.
 Blanda lök, köttfärs, mjölk och kryddor till en jämn smet.
Forma till avlånga biffar och stek dem.
Servera i tortillabröd med strimlad isbergssallad,
hackad gurka & tomat, majs, feferoni och vitlökssås. Ät.

Ja. Det var våra wrapplar det. Nu gör vi mest ingenting. Om man bortser från att jag nyss skallade Jimmy då han började bära runt mig härinne, vilket han mest gjorde för att ge igen för att jag springer runt och låter som en ilsken katt hela tiden. Ja. Jag vet, vi borde komma ut mer. Därför ska vi åka på mini-semester till Tidaholm imorgon. Svärmor & co är på Mallorca så vi har huset för oss själva. FÖRÄLDRAFRITT! Ehm. Nej. Jimmy är mest extatisk för att han ska få dricka öl. Själv blev jag mest lycklig över att vi ska äta lunch hos Jimmys mormor. Jag gillar mormödrar.

Nu måste jag titta till pajen som står i ugnen. Törstig är jag också. Det är bara för att Jimmy tjatar om läsk hela tiden. När han inte blir skallad alltså. Det är jag och Zidane. Lika som bär.

Kommentarer
Postat av: carolina

men mums! såg supergott ut ju!! =)

2009-07-23 @ 20:51:59
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det där såg riktigt smarrigt ut, har själv nog aldrig tänkt på att man kan göra biffar och ha i wraps.



Hoppas ni har det bra på eran minisemester, alltid skönt att komma ut lite.

2009-07-26 @ 08:31:35
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0