Jag kan i alla fall inte kalla det för pytt-i-panna.

Enligt Jimmy kan jag inte kalla maten som jag lagade till middag idag för pytt-i-panna, då den aldrig ens varit i en panna. Det struntar jag totalt i, radikal som jag är, och kallar det för pytt-i-panna ändå.



Vegetarisk pytt-i-panna med indisk touch

För 2 pers

4 potatisar
2 morötter
½ aubergine
fryst blomkål
2 vitlöksklyftor
quornbitar
gurkmeja
garam masala

Sätt ugnen på 225 grader. Skär potatisen i slantar.
Skala morötterna och gör samma sak med den.
Tärna auberginen. Hacka vitlöken. Lägg ner en näve fryst blomkål.
 Lägg allting i en ugnsfast form och krydda med gurkmeja och garam masala.
Ringla över olivolja. Ställ in i ugnen. Efter 30 minuter, ta ur formen och lägg i quornbitarna.
Rör om och ställ in formen i ugnen ca 15 minuter till.
 Servera med raita, eller någon annan god kall sås.

Idag har jag jobbat, sen blev det en tur till IKEA med Jimmy och svärfar. Där införskaffades det nya stolsdynor (rosa med vita prickar såklart), en frityrkorg, glasskopa, en skål att använda till vattenbad och lite annat smått och gott. De nya stolsdynorna sitter finfint på stolarna som Jimmy och hans pappa målat vita som vi ska ha till vårat vita köksbord. Och matchar finfint med de rosa prickiga kökshanddukarna, de rosa prickiga tekopparna, de rosa ljusen och allt annat som är rosa och vitt i mitt lilla kök. Stackars Jimmy argumenterar inte ens emot längre. Kort koppel. Höhö.

Nu ska jag äta vattenmelon och titta på Kvarteret Skatan. Sen kommer jag nog att somna som en liten bebis, förhoppningsvis svalt och skönt då Jimmys pappa tog med sig en fläkt hit också som vi kan ha i sovrummet. Nu står den där instängd och fläktar för fullt. Götta.

The Rolling Stones - The Last Time

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken spännande pytt!



Boken beställde jag på Bokus, där kostar den 199 kr, sedan hade jag en premiecheck på 50 kr. Så då blev det billigt och bra.



Ha en toppenhelg!

2009-07-04 @ 10:40:46
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0