Du måste vara blind,



Här har ni min fredagskväll. Den lilla söta boken ni ser där är på 1600 sidor, och tills på måndag ska jag ha läst ca 150 sidor i den, plus 350 sidor i diverse andra spännande böcker. Vad sägs till exempel om "Muntlig och Skriftlig Kultur - Teknologiseringen av ordet." Tur att jag har laddat upp med cola. Jag har även stängt av teven och bunkrat upp med naturgodis och tända ljus. Och musik. Jag måste ha ljud omkring mig när jag läser, det låter sjukt men det är sant. Och att ha teven på fungerar inte så bra insåg jag nyss. Så nu är det musik som gäller.

Jag luktar pizza och herrparfym. Pizzadoften förstår jag var den kommer ifrån eftersom jag och Evelina hängde typ 2 timmar på en pizzeria idag. Herrparfymen däremot? Snöskovelmannen kanske passade på att krypa ner och sova bredvid mig inatt när inte Jimmy var här. Fast jag tvivlar på att Snöskovelmannen bär parfym.

Plugga var det ja. Mööööpf. Gissa hur lycklig jag var idag när läraren bad om ett exempel på en hexameter och jag glatt fick utropa: "SJUNG, OH GUDINNA, OM VREDEN SOM BRANN HOS PELLIDEN AKILLES!"  Det var nog den bästa dagen i mitt liv. Ellen, du skulle ha varit med!

Peaches & Herb - Shake Your Groove Thing

Kommentarer
Postat av: Kalix

Pluggis, pluggis! Jag är avundsjuk :( Jag läste ut en bok idag, på en dag, HAHA, och nu har jag börjat på en ny och läst halva. Jag borde också ha en bok på 1600 sidor att roa mig med. Du är söt. Du borde ha såna där glasögon med svarta bågar och kort rutig skolflickskjol och vit blus, OOOOOHMAMA! <3

2009-01-23 @ 20:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0