You see, what I'm gonna do now is that...

Nu har jag lekt Jamie Oliver i 2 timmar. Det är roligt. Då får man prata med brittisk dialekt och ha tungan utanför munnen. Så får man säga saker som "Jolly good!" och "Happy days, mate!". Men nu tar jag en paus medan laxpuddingen står i ugnen. Att laga laxpudding och baka samtidigt är inte det lättaste. Men jag varvade att hacka lök med att smälta choklad, skära potatis med att riva citronskal, göra en äggstanning samtidigt som jag rörde om i kaksmeten. Och sist men inte minst gjorde jag en grekisk sallad att ha till.

Har jag för mycket fritid? Nej. Snarare tvärsom då jag egentligen borde motionera, packa, duscha, fixa allting inför morgondagen, fortsätta ringa historieläraren och försöka skaffa mig en klipptid någonstans i början på nästa vecka. Men istället lagar jag mat och bakar. Det är rätt avslappnande på sitt sätt. Men nu är jag mätt av allt provsmakande så vi får väl se om jag ens orkar äta någon mat.

Idag har jag varit arg en stund. Sen ringde Martina och berättade att hon bokat stuga till oss på Visingsö i sommar och då blev jag glad igen. Oooh, back to the island. Dessutom är det ingen idé att vara arg över småsaker, saker och ting är ju som de är och folk är som de är och jag har helt enkelt gett upp tror jag. Det är ju ingen idé ändå. Andas lugnt och fint. Lugnt och fint. Snaaaaart går flyttlasset. Det är bara den här helgen, sen midsommar, sen P&L, sen Sicilien, sen Visingsö, sen jobba och sen är det dags. HAPPY DAYS, MATE!

Hello Saferide - If I Don't Write This Song, Someone I Love Will Die

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0