Och jag står framför spegeln.

Nu har jag varit och inspekterat lägenheten igen. Den blir bara bättre för varje gång måste jag säga. Plus att Karin tycker att jag alltid har så fina kläder, det berättade hon för mig idag. Det var trevligt att höra. Karin är trevlig. Undrar om hon vill adoptera mig? Om inte Elias mamma vill göra det alltså, hon står överst på listan. Sen kommer Karin.

Jag och Karin kom överens om att måla om hela lägenheten i rosa och prickigt. Och istället för Jimmys säng så ska Karin köpa en himmelsäng med en vit ram och den ska jag få bädda med gulliga romantiska sängkläder. Och till köket ska Karin köpa massor av tårtfat med lock och kakfat i tre våningar, och en matberedare i rosa. Nej. I vardagsrummet ska Karin sätta in en vit ljuskrona i taket, och så ska vi ha en vit soffa och en kakelugn. Nej. Nu hittar jag på. Tyvärr. Men jag är ändå kär i det där köket. Det må jag säga.

Nu måste jag ringa min man. Ikväll ska jag och Evelina på stöldturné. Sug på den ni!

Neil Young - The Old Laughing Lady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0