Kärlek och cash.

Jaha, så har det alltså hänt. Efter att praktiskt taget ha knarkat internet sedan jag var 11 år så har jag nu tröttnat. Eller nej, det är ju inte internet jag har tröttnat på, det är ju sjukt praktiskt. Det är sociala medier som får mig att sitta på golvet och autistvagga och våldtäktsduscha 3 timmar på raken. Twitter tog jag bort. Facebook får en ju bara att inse att en massa människor som man inte ens skulle heja på på stan är rasister med urkass musiksmak så jag försöker undvika det så mycket som möjligt. Instagram... Ja. Ni vet. Det är mest ett himla massa thinspoande och fitspoande. Och så bloggen, lilla fina bloggen, här har det nog mest blivit en ond cirkel. Ingen är här och läser eftersom jag aldrig skriver, och jag vill aldrig skriva för det är ju fan ingen här och läser.
 
MEN... Det finns ju faktiskt väldigt bra saker med sociala medier också. Som till exempel de där finfina kompisarna man fått på köpet. De som man får träffa då och då och äta massor av goda saker tillsammans med och skratta så tårarna rinner och gå hem med en överfull mage och ett jättelätt sinne. För att man kommit fram till så enkla saker som att nutella är en ost.
 
Nutella Är En Ost-muffins
(eller Nutellafyllda Kanelmuffins)
 
ca 20 st
 
100 gr rumsvarmt smör
2½ dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
2½ dl mandelmjölk (eller vanlig mjölk)
7½ dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk riven muskotnöt
en nypa salt
ca 1½-2 dl nutella
 
topping:
ca 8 msk socker
ca 4 tsk kanel
25 gr smält smör

Sätt ugnen på 225 grader.
Vispa smör och socker fluffigt.
Tillsätt ägget, vaniljsockret och mandelmjölken.
Rör försiktigt ner mjöl, bakpulver, kanel, muskotnöt och salt.
Överarbeta inte smeten utan rör bara ihop så det är precis blandat.
Ställ muffinsformar på en plåt.
Häll ungefär en tsk smet i varje muffinsform.
Lägg sedan på en tsk nutella i varje form
och fyll sedan på med resten av smeten.
Grädda på 225 grader i 5 minuter,
sänk sedan till 175 och grädda ca 15 minuter till.
 Låt muffinsarna svalna.
Smält smöret till toppingen.
Rör ihop socker och kanel.
Pensla varje muffins med smält smör
och doppa sedan i kanelsockret.

Annars då? Ja, mitt liv är väl lite som Sunset Beach för det har inte hänt särskilt mycket alls på 3 veckor. Jag står fortfarande och pratar högt för mig själv i vardagsrummet. Vi har tapetserat det som ska bli Ofelias rum med världens finaste körsbärstapet. Jag har ätit en himla massa goda saker och druckit en del goda drinkar. Jimmy fyller år idag. Jag har lärt mig hela signaturmelodin till Doctor McStuffins utantill. Förra veckan bakade jag glutenfria kakor mest hela veckan då det var Jimmys fikavecka på jobbet. Hyresvärdarna har tömt och täckt över poolen så nu är det höst. Ja, det var mest det. Just det, ni behöver inte testa OLW's sourcream & chives-chips, deras Jalapeño Ranch och Estrellas Holiday-chips kan jag däremot rekommendera. Thank you for listening, over and out.

Alice Boman - What Are You Searching For

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Alltså, vet du vad?! Fasen vi blev ju lite panikslagna där en minut eller två, va f-n nu ska hon sluta blogga... Men har vi förstått dej rätt så är det inte så? Men vi förstår absolut vad du menar, vi har inte alls haft någon vidare lust att hänga en massa på nätet heller de senaste veckorna, tiden har inte funnits och lusten att vara så där aktiva som innan har varit noll. Men nu har den återvänt, kanske har det något med väder och mörker att göra... Men man kan ju inte alltid vara på topp, ha all tid i världen och så vidare, och så vidare.
Vi är är när du har tid och lust, och när du har tid och lust så kommer vi igen!
Kramar från oss,

Svar: det verkar som att det är väldigt många matbloggar som haft en existensiell kris de senaste månaderna, undrar hur det kommer sig? nej. sluta ska jag absolut inte göra, men det blir kanske lite mer sporadiskt med inläggen. eller kanske inte. jag vet inte alls. den som lever får se :) kanske blir jag helt bloggtokig nu när man äntligen får laga soppor och långkok igen! kramar!
Pernilla

2013-09-25 @ 22:24:04
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Maria

Men hallå! Visst läser vi! Jag har ju varit här och hållit koll efter nya inlägg varje dag och undrat vart du tog vägen? Så när du skriver så finns vi där och läser :)

Kakorna ska jag absolut provbaka.

Svar: vad skönt att höra att det finns några stycken därute iaf :) det ska jag komma ihåg nästa gång inspirationen tryter!
Pernilla

2013-09-26 @ 07:57:36
Postat av: Charlotta

Hear, hear, kompis. Men nästa vecka ses vi! Hurra!

Svar: yaay! hoppas de har kvar dammsugaren jag åt sist jag var där, blev överlycklig när jag äntligen lyckades välja en god kaka :D
Pernilla

2013-09-26 @ 08:52:32
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Rebecka

Det är banne mig en bra sak med sociala medier, att jag fått lära känna er och får hänga med er på finfina träffar! Trots att jag är sämst i världen på att blogga ;) och JA till alla som höjde på ögonbrynet, nutella ÄR en ost!

Svar: eller hur. och nu finns ju alla där även fast man inte bloggar, så då spelar det ju ingen roll ;) det viktiga är ju att Nutella är en ost!
Pernilla

2013-09-26 @ 09:53:07
URL: http://halv8hosmig.blogspot.com
Postat av: Jenny H

Jag surfar in på din blogg VARJE dag för att se om du publicerat något nytt oavsett hur längesen det var du skrev senast! Fortsätt skriiiiiiv! Kram <3

Svar: jajaja, tjata och tjata :P nu har jag skrivit idag igen, bara för din skull! kramar <3
Pernilla

2013-09-26 @ 10:42:17
Postat av: Julia

Här är en till som läser. Tycker att du skriver så himla roligt och träffsäkert! Skulle sakna dina texter som förgyller min tråkiga arbetsdag om du slutade, men har samtidigt förståelse för att man tröttnar på sociala medier och att hela tiden dela med sig av sig själv.
Men läser, skrattar, känner igen mig själv och testar dina recept gör jag. :)

Svar: vad roligt! tack så mycket, när man får så fina peppande ord är det ju faktiskt lätt att hitta lusten att blogga!
Pernilla

2013-09-26 @ 11:12:32
Postat av: Elin

Jag läser, och jag har saknat dina inlägg!

Svar: åh, vad bra! eller, inte bra att du saknat mina inlägg, men roligt att du läser!
Pernilla

2013-09-26 @ 15:28:44
URL: http://mumseriet.blogg.se
Postat av: Emmy

Jag läser! Jag hinner inte alltid kommentera, men jag läser och SKRATTAR. Alltid får du mig att le.
Men kan du inte bara rensa i de sociala medierna och ta bort dem du retar dig på. Visst jag gillar inte allas inlägg/bilder, men människor som får mig på dåligt humör eller som jag inte gillar tar jag bort.
Personligen har jag upptäckt att jag gillar IG och FB mer än bloggandet. Tycker om det snabba flödet. Och så älskar jag bilderna. Samtidigt som det skulle vara ett så stort steg att sluta blogga.
När det kommer till träningsinspiration vill jag ha det i lagom doser och på en realistisk nivå. Nåt sånt... För att komma i #smaljeansen haha...
Sluta inte blogga och sluta inte ge oss något att skratta åt här och på IG, snälla! Kramar.

Svar: ja, på facebook har jag faktiskt börjat rensa bort alla som skriver rasistiska saker, så där känns det betydligt bättre nuförtiden! på IG är det svårare tycker jag, för det finns ju människor som lägger upp jättefina bilder oftast och sen helt plötsligt kommer det nån konstig thinspo och man bara... blaaaah. jag gillar ju bloggandet mest, men det är ju för att jag tycker så mycket om att skriva och blir lite knäpp om jag inte gör det tillräckligt ofta, så mig blir ni inte av med så lätt!
ja, det ska vara bra träningspepp! gärna av folk som inte är så träningstokiga, det är mycket mer peppande än nån PT tycker jag :)
Kramar till dig kära du!
Pernilla

2013-09-26 @ 21:35:24
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Ann

Och jag har inte ens märkt att du inte bloggat, men jag hinner nästan inte läsa bloggar längre när jag jobbar 7 dagar i veckan 12 timmar om dagen, så det är nog därför. Däremot har jag också smakat sourcream & chives och det smakade... grillchips!!! Mitt äckligaste. Snart kommer du hit! WEEE!

Svar: NÄHÄ!!! skit i det då :((( eller. okej då. du får dispens. ja, fast de smakade liksom.. mesigt också. tyckte knappt de smakade nåt alls och det lilla som var, var liksom lök? mesiga. så jag antar att det är de som kommer att bli inröstade i det fasta sortimentet. JA! MÅSTE BOKA BILJETT!
Pernilla

2013-09-26 @ 21:37:49
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: Plommonet

Din blogg är något av det roligaste jag läser, ska du veta. Och älskade Nutella-ostmuffinsen! =D

2013-09-27 @ 18:39:20
URL: http://mormorsplommonmarmelad.blogspot.se/
Postat av: Blåbär

Jag kollar också varje dag faktiskt!
Puss på dig <3

Svar: äh, det säger du bara. det enda du kollar varje dag är emil nilséns twitter.
Pernilla

2013-09-28 @ 15:00:39
Postat av: sofie mumsfillibaba

Lägg av! Blogga när du känner för det. Det gör jag. Blir lite roligare så. Annars kanske du inte får va med på de där bloggträffarna?;)

Svar: darn! det vore ju hemskt förstås... så jag får väl slänga in ett litet blogginlägg emellanåt helt enkelt...
Pernilla

2013-09-30 @ 22:09:56
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Blåbär

HAR HAN TWITTER? (Jagmåstealltsåskaffa)

Svar: japp! dalastark heter han, bara att skaffa på!
Pernilla

2013-10-02 @ 20:44:15
Postat av: Everlasting

Jag håller helt med dig där angående de sociala medierna. Det är mest naglar-på-en-griffeltavla för mig nu för tiden. Bloggar har jag trillat bort från och samma onda cirkel gäller min egen blogg. Men det kanske är för att man insett att det finns viktigare saker att lägga tid på?

Och HAHAHA på Sunset Beach - nostalgitripp och helt rätt!

Svar: ja, när de väl har somnat på kvällen de där små liven så är ju inte bloggen första prioriteringen direkt... sen blir det ju bara att man halkar efter mer och mer. och resten av det sociala medie-livet. ja, jag vet inte... man borde kanske rensa upp lite mer bland vilka man följer och är vän med och sånt, så man slipper bli förbannad när man loggar in..
Pernilla

2013-10-05 @ 16:56:34
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0