Din popularitet försvinner lika fort som isbitar i ett glas.

Igår var det wrappel-dags här hemma. Med kanske världens enklaste recept, perfekt som latemat. Vi ska äta latemat idag också faktiskt, men det är en annan historia. Nu koncentrerar vi oss på gårdagens latemat, som alltså var wraps.

Nacho Cheese chicken-wraps

1 kycklingfilé per person
1 påse Nacho Cheese-dipmix
ca 3 dl lätt créme fraiche
ev. ca ½ dl riven ost
gurka
sallad
tomat
majs
riven ost som tillbehör
tortillabröd

Tärna kycklingen.
Bryn den i en djup stekpanna.
Häll över dipmixen.
Rör ner créme fraiche.
Blanda ner riven ost om du vill.
Låt osten smälta.
Lägg röran på tortillabröd
tillsammans med valfria tillbehör.
Enjoy!

























Det var gott det. Tyckte vi. Man får givetvis ha precis vilka grönsaker man vill i, jag bara tog det vi hade hemma. Men jag hade inte tackat nej till lite avokado eller paprika. Speciellt inte avokadon. Vi äter alldeles för lite avokado i det här hushållet. Det är ju skandal!

Nu ska jag skrubba ugnen. Himla bra sätt att inviga helgen på. Stå på knä och skrubba en flottig ugn. Speciellt som jag inte ens kan stå på mitt ena knä utan att det känns som att det går i tusen bitar. Läkaren måste ju ha glömt en skalpell eller nåt därinne. Eller satt tillbaka knäskålen upp och ner. På höger sida om knä't kan man sitta och slå hur hårt som helst för där har jag ingen känsel överhuvudtaget, men mitt på knä't gör det helt galet ont bara man kommer åt det lite grann. De kanske tog all känsel från höger sida och sydde fast i mitten? Det låter logiskt. Så var det nog. Lägg märke till hur sjukt bra jag är på att skjuta upp det här med skrubbandet...

Elton John & Leon Russell - There's No Tomorrow

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Hmmm, mmm, ohh, låter det när Håkan läser receptet. Behöver vi skriva att det nu ligger i högen?



Ha en härlig helg, med latemat och spisskrubb och allt annat spännande den nu kan bjuda på!

2010-11-12 @ 14:57:31
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Än en gång: precis sån mat jag gillar! Nacho cheese-dipmix i lät ju lajbans, måste testa! :D

2010-11-12 @ 18:46:59
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0