Början och slutet på en soppdiet.

Idag har jag bara levt på soppa. Fast inte direkt med mening. Först blev det fisksoppa där jag var och jobbade och sen när jag kom hem hade jag ju igår tagit fram ingredienser från frysen till en gulasch så då blev det ännu mera soppa. Men jag gillar ju soppa, och gulasch är bastant så jag klarar mig nog.


Gulasch

För 4 portioner

ca 400 gr köttfärs
2 st chorizo
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 gul paprika
1 röd paprika
1 dl tomatpuré
1 liter köttbuljong
spiskummin
cayennepeppar
paprikapulver

Finhacka lök och vitlök. Kärna ur och strimla paprikan.
Skär korven i små bitar.
Stek köttfärs, korv, lök och paprika tills köttfärsen är genomstekt.
Tillsätt tomatpure och buljong. Låt koka i ca 15 minuter.
Smaka av med kryddorna.
Servera med en klick cremé fraiche och ett gott bröd.

Jag kan ju avslöja att soppdieten fick ett abrupt slut redan under kvällen då jag var hemma hos Evelina och åt kladdkaka med glass. Vi tittade av någon anledning på Mästarnas Mästare och av någon ännu konstigare anledning hejade vi på Stefan Holm. Men de är ju så söta de där forshagapöjkera. Sedan tittade vi på P3Guld. Gotta love Timo Räisänen. Vem annars kommer in i en kroppsmålad kostym och visar upp ett bildmontage på sig själv när han håller en pistol mot en varg? Hej självdistans!

Vi har inget vatten här hemma. Det bara försvann. Nyss blev jag jättekissnödig och glömde alldeles bort det och satte mig på toa ändå. Jimmy blev sådär lagom glad när jag plötsligt ropade: "JAG GLÖMDE BORT!" Men jag glömde faktiskt bort det. Och vad skulle jag göra, kissa i en pet-flaska? Måste man så måste man ju.

Tack för all positiv feedback om reportaget, det är jättekul att höra! Och om ni tycker att det ska bli en fortsättning kan ni ju alltid skriva ett mail till GP och berätta det för dem, det bestämmer ju nämligen inte jag. Fick jag bestämma skulle jag lätt kunna stå framför en kamera och laga mat varje dag. Jag är ju inte den som är den på det viset.

Trummor & Orgel - Ride

Kommentarer
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Finns ingen soppa tycker jag som slår en god gulaschsoppa!!

Din variant med chorizo i verkar jättegod!!



Ha en bra dag!

2010-01-20 @ 09:00:34
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Jenny H

nu har jag mailat GP ;-P

2010-01-20 @ 11:16:38
Postat av: Jessica

Gulaschsoppa är verkligen en favorit hos mig och gott är det ju med kryddig korv i.



Finns väl inget bättre än att avbryta en "soppdiet" med ljuvlig kladdkaka och glass!

2010-01-20 @ 21:26:30
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0