Håller andan.

Just nu håller jag andan och tummarna att min dator inte ska stänga av sig själv just när jag bloggar. Annars får den gärna stänga av sig. Inte. Jag skyndar mig och visar vilka fina bilder jag tog i lördags:


Till förrätt fick vi gratinerade nachochips med quornfärs.



Till huvudrätt blev det en quorngratäng med ris.
Jag vet inte riktigt vad som var i gratängen men den var jättegod.
Lite basilika minns jag att Evelina pratade om. Basilika lägger jag alltid på minnet.



Sen fick vi nachos och grönsaker att dippa och lite choklad också.

Sen tog jag inga fler bilder. Evelina, Jolin och Jenny var inte så intressanta som maten. Haha. Vi satt och pratade och drack och jag var ordentlig och åkte hem tidigt. Ja, alltså Göteborgs-tidigt. Jag tog bussen hem klockan två. Det var ju faktiskt tidigt. På sitt sätt.

På tal om bussar så gör de inte alls som jag vill nuförtiden. Jag brukar ju tjata om hur tråkigt det är med vintrar utan snö, och mina vänner söderifrån brukar tycka att jag är helt knäpp som gillar snö. Jag förstår dem nu. De kan ju inte handskas med snö här nere. Jag bara: "Sanda? Grusa? Ploga? Vinterdäck?" Göteborgarna bara: "Ha? Vadå? Plogbil?" Idag tog det mig 1 timme att åka till jobbet. 1 jävla timme. Det brukar ta 25 minuter. Jag brukar vara där 20 i 8 och kunna öppna 8. Idag var jag framme 8.15. Klart man inte gillar snö när det är såhär.

Nu ska vi modeblogga: Ett litet svar till Emelie som undrade vart jag hittat några klänningar som varit med i tidigare blogginlägg. Jag har hittat dem på Melba.se och på Asos.com. Nu är det slut på modebloggandet.

Nu ska jag mata min sjuka man sen ska vi gå och handla.

Corinne Bailey Rae - I'd Like To

Kommentarer
Postat av: carolina

men åååh, matporr, haha! gratinerade nachos...snålvattnet rinner till här ;)

2010-02-01 @ 19:47:41
URL: http://acarolinas.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0