There's a five fifteen in the morning now?!

För att ta igen två arbetslösa dagar har jag idag jobbat dubbelt. Kvart över fem var jag uppe i morse. Det borde vara olagligt att behöva gå upp innan klockan sex på morgonen. Ingen människa fungerar ju ändå som den ska vid den tiden. Sen åkte jag och jobbade som dagisfröken fram tills klockan halv två. Då åkte jag och jobbade som cafébiträde istället. Lika bra att köra på liksom. När man ändå är vaken.

Nu är jag nog inte vaken så länge till. Och för att förvirra mig själv ännu mer lagade jag soppa till middag. Det blev en sån där riktigt enkel soppa som är färdig på en kvart.


Tomatsoppa

För 4 portioner

½ gul lök
1 vitlöksklyfta
2 burkar passerade tomater
2,5 dl matlagningsgrädde
2 tärningar grönsaksbuljong
valfria kryddor

Skala och finhacka löken.
Fräs löken i en stor kastrull tills den mjuknat.
Häll över tomater och matlagningsgrädde.
Blanda ner grönsaksbuljong och smaka av med valfria kryddor.
Låt koka ihop ca 10 minuter.
Servera med mjukt bröd.

Plätt som en lätt. Imorgon har jag sovmorgon till kvart över sex. Woohoo. Igår pratade jag med Jocke. Vi kom fram till att Julia Roberts är en slampa som har en man i varje hand. Eller någonting liknande. Det kan ha varit en båt i varje hamn också. Dessutom kan det ha varit Erin Brokovich som vi pratade om. Eller egentligen det faktum att jag sagt upp mig från jobbet. Fast kanske också att Jocke ska på högstadieåterträff och skjuta ner allihopa. Lite jobbigt att min bror också kommer befinna sig där. Man får ju hoppas att Jocke låter honom leva. Egentligen vet jag inte alls vad vi pratade om, men jag vet att jag fick jättekonstiga blickar av de andra som satt på bussen.

Nu ska jag göra någonting vettigt. Nej. Jag skojar bara. Jag gör aldrig någonting vettigt. Det är inte min grej. Jag ska ju titta på Andra Avenyn. Jag har inte tid att göra vettiga saker.

The Triffids - Save What You Can

Kommentarer
Postat av: Malin.T

Vilken dag, du måste sovit som en stock i natt! Tomatsoppa är gott, har du provat med brödkrutonger i som man steker i smör innan. Kanske inte så nyttigt men oj vad gott!

2010-04-29 @ 11:32:07
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0