Måndag är det nya lördag.

Det verkar som om måndag är det nya lördag. Det grundar jag på att jag i måndags rapporterade på min facebook-status vad jag ätit för någonting. Och det visade sig att väldigt många fler i bekantskapskretsen ätit något liknande. Fläskfilé. Eller klyftpotatis. Och kantarellsås också fanns där också. Själv åt jag lövbiff till min klyftpotatis, och lövbiffen var i en gryta. Som vi skulle ha ätit i lördags, men då blev jag ju bjortbjuden till Evelina så då fick det bli måndagsmiddag istället. Det är bra det. Måndagar borde alltid vara lördagar.

Lövbiffsgryta med klyftpotatis


För 2 pers

ca 300 gr lövbiff
1 purjolök
½ röd paprika
2 dl créme fraiche
2 vitlöksklyftor
grovmalen svartpeppar
salt

Strimla lövbiffen.
Strimla paprikan och purjolöken.
Bryn i en stekpanna.
Häll över créme fraiche.
Pressa ner vitlöken.
Smaka av med svartpeppar och salt.
Var inte rädda för att peppra på.
Servera med klyftpotatis och en sallad.

 

Alltså. Peppra verkligen. Annars smakar det inte särskilt mycket alls. Nu ska jag ta en solskenspromenad till jobbet. Hoppas vi fått fram uteserveringen. Då ska jag glassa i solen hela dagen. Yaay!

 

Tobias Fröberg - I Wanna Hurt Like That


(hade inte tobias fröberg en jättefin låt som man lyssnade på för några år sen? vad hette den? jag tänker någonting med cold. men sen minns jag inte mer. fast det här är också en fin bit förstås. jag vill bara veta vad den andra hette ändå. av nostalgiska skäl.)

 


Kommentarer
Postat av: hogie

When the night turns cold...? Som är fin. Men är lite för mycket Jens Lekman.

2010-04-14 @ 17:01:50
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: carolina

åg, tobias fröberg är så bra =)!!

jag tycker att alla dagar kan vara lördagar, hehe ;)

2010-04-14 @ 22:11:10
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0