Snabbmatsoppan.

Jag kom hem klockan 18 idag och nu är redan maten i magen och disken diskad. Där kan vi snacka snabbmat. Det kan ju bero lite grann på att jag ringde och bad Jimmy skala lite potatis medans jag satt på bussen. Fast det kan ju inte ha tagit mer än 5 minuter. Så här har ni en snabbmatsoppa för stressiga dagar och glada magar:


Majssoppa

4 portioner

3 potatisar
½ gul lök
2 dl majs
4 dl grönsaksbuljong
2 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk

Skala och hacka löken och potatisen.
Fräs i en stor kastrull.
Tillsätt majsen, buljongen, grädden och mjölk.
Låt sjuda tills potatisen mjuknat. Mixa soppan slät.
Om ni vill, garnera soppan med några extra majskorn.
Servera med ett gott mjukt bröd.

Nu ska jag strax ge mig av till Evelina för våran sedvanliga tisdagskväll. Vi ses alldeles för sällan jag och Evelina. Jag känner att jag inte alls vet vad hon haft för sig den senaste tiden. Sen i söndagsmorse vid halv fyra alltså. Vad har hänt i hennes liv sen dess? Jag vet inte. Men snart får jag nog reda på det. Skönt för Jimmy att slippa mig lite. Jag håller på att tjata hål i öronen på honom om att vi ska gå och titta på pingvinerna. Nu börjar jag fundera på att dra med mig Sandylicious och Hanna dit i helgen istället. Vad förvånade de ska bli när jag säger att vi ska åka och shoppa och så får de istället se på pingvinerna i Slottsskogen. Ja, sån är jag. Full av överraskningar!

Beak> - Pill

Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

vad kan vara bättre en ruggig höstdag än en god soppa, inte mycket!



kul att se pingviner i helgen, det skulle jag också vilja göra!! :)

2009-11-17 @ 22:31:24
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Jessica

Åh, denna soppan skulle nog falla mina barn i smaken med tanke på att dom är riktiga majsgalningar =).



2009-11-18 @ 17:02:47
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0