Be aldrig mer om ursäkt.

Vi har ätit middag idag också. Riktigt god middag dessutom, och mättande. Här är Dagens Middag:



Kycklinggryta med tomat och selleri

För 2 pers

2 kycklingfiléer
½ halv gul lök
3 vitlöksklyftor
2 stjälkar blekselleri
1 morot
8 st cocktailtomater
1 dl vatten
2½ dl vitt vin
salt
peppar
färsk basilika

Hacka lök och vitlök. Fräs i en stor gryta.
Lägg i kycklingfiléerna och bryn dem några minuter på varje sida.
Hacka selleri och morot i slantar. Tillsätt vatten och vin i grytan.
Lägg i morot och selleri.
Låt sjuda i ca 50 minuter. Lägg i tomater och hackad basilika.
 Låt koka 10 minuter till.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med jasmineris.

Japp. Väl värt sin väntan var det. Grytor är livet! Hoho. Om ni har tid för lite långkok någon dag kan jag rekommendera denna varmt. Nu ska jag sova så att jag orkar hålla mig vaken på morgondagens föreläsning. Jag har åtminstone hunnit med att läsa alla 3 böckerna som föreläsningen handlar om så det känns bra. Nu är det sovdags. God natt.

Merle Haggard - If We Make It Through December

Kommentarer
Postat av: Annispannis

Bra läst bruttan! ;)



<3!

2009-05-14 @ 14:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0