Det var någonting som fastnade på mig, någonting som aldrig helt försvann.

Nu borde jag egentligen sova eftersom jag ska upp klockan 3 imorgon bitti, men eftersom husreglerna säger "Sover inte Ofelia, sover ingen" så får jag väl vara vaken en stund till. Därför tänkte jag vara snäll och bjuda er på ett filmtips istället såhär inför helgen.
 
Har man hängt med här ett tag så vet man ju vad jag gillar för slags filmer, och därför kommer det här filmtipset inte att få någon alls att sätta kaffet i halsen. Men jag tipsar om den ändå, för det kan ju finnas någon stackare därute som inte sett den här pärlan ännu. Och då borde ni ändra på det omedelbums!
 
 
The Grand Budapest Hotel är det såklart jag snackar om. Ni ser ju själva hur snygg den är. Hela filmen är som ett enda långt ögongodis. Sen är det givetvis knasiga karaktärer, familjefejder, en söt kärlekshistoria och en inte alls särskilt dålig rollista med till exempel Jude Law, Edward Norton, Adrien Brody, Willem Dafoe, Bill Murray, Jeff Goldblum, Tilda Swinton osv. Jag ger den 5/5 jävligt prickiga prickar. Så, nu har ni någonting att titta på i helgen. Ni kan tacka mig sen. Har ni redan sett den så kan ni se den igen. Och så kan ni passa på att se alla andra Wes Andersons filmer också om ni inte redan gjort det. Så jädra fina allihopa. Varsågoda för tipset.
 
 
(där har ni ett tips till. jag tror det kommer att bli så jävla bra det här med Joel på svenska. så jävla bra!)

Kommentarer
Postat av: Blåbär

Åhhhh älskar den filmen!

Svar: Fast inte lika mycket som du älskar Den Fula Ankungen!
Pernilla

2015-02-05 @ 20:41:07
Postat av: Myyyzigt

Älskar den filmen. Älskar allting som Wes Anderson gör, faktiskt. Speciellt Life Aquatic!

Svar: Mm. Myyysigt!
Pernilla

2015-02-05 @ 21:57:21
Postat av: Kim

Står på min "måste-se-snart-pernilla-har-tipsat-och-hon-har-god-smak-lista".

Svar: Bra! BRA!!
Pernilla

2015-02-21 @ 13:33:35
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0