Fortsätt, när mörkret kommer och allt gör ont, forsätt.

 
Nu tänkte jag sluta vara hemlighetsfull och gå på massa möten hit och dit (okej, jag har bara varit på 4 möten, men det var väldigt givande 4 möten!). Ni som följer mig på instagram (perfektaprinsessanpernilla heter jag där om ni inte visste det) vet ju redan vad det gäller, men alla har ju faktiskt inte instagram så jag måste ju berätta det här också. Det är nämligen såhär att den 20 oktober börjar jag som KONDITORLÄRLING!
 
Woohoo! Jag kommer att få kliva upp runt klockan 4 varje morgon, och ha 0 kronor i inkomst under lärlingsåret men ändå är jag så fruktansvärt glad och tacksam över detta. Tänk att få gå upp varje morgon och baka hela jävla dagen, det är inte dumt alls det. När jag var som deppigast över hur de behandlade mig på mitt förra jobb och att jag skulle få gå därifrån istället för att få den fasta tjänsten som chefen lovat innan någon var gullig nog att berätta för honom om min graviditet så sa Kim såhär: "Det betyder ju bara att något bättre väntar på dig, så måste det vara!" Och så var det tamejtusan. Nu alltså: Sjukt glad! Firar med att baka hela dagarna på hemmaplan inför helgens kalas. Ja, för imorgon har vi tydligen en 2-åring härhemma. Det är ju inte heller klokt. 
 
Merely - Nyx

Kommentarer
Postat av: Charlotta

HURRA!!!!!!! Jag ser fram emot att bli övergödd på allt du bakar, lalalalala.

Svar: ja jävlar ja, det är väl nu du behöver börja gödas på allvar! ska se till att få med mig kanelbullar nästa gång vi ses!
Pernilla

2014-10-07 @ 12:30:24
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Ann

Sååå himla roligt! Är så glad för din skull!

Svar: taaaack! (100 år senare...)
Pernilla

2014-10-07 @ 15:22:47
Postat av: Mårtenssons kök

Jamen det är ju bara så jädra kul detta, vi är så otroligt glada för din skull! Nästan så vi också skulle kunna tänka oss att infinna oss på bageriet klockan 6.30 när vi läser schemat:)

Spark där bak från oss
kraaaaaam!

Svar: jaja, 6.30 är ju sovmorgon, vid den tiden kan ni gott vara på plats tycker jag!
kramar!
Pernilla

2014-10-07 @ 21:34:41
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Trollmamma

GRATTIS!
Låter helt gyllene, kommer nog bli kanonbra! Och det går bra att gå upp kl 4 med, det är en fråga om vana. Knåda på! :)

2014-10-08 @ 07:58:34
URL: http://trollcafeet.wordpress.com/
Postat av: Kim

Först: HURRA! Så jävla rätt! Hoppas de fattat vad för guldklimp de har fått tag i!
Sen: jag är klok jag... :)
Kram!

Svar: Ja! Du är ju det! Synd att jag inte orkade med att ses förra veckan, till sommaren kanske....ZZzzzZ!
Pernilla

2014-10-08 @ 20:32:44
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Emmy

Det kommer passa dig perfekt!!! Jag ser redan fram emot att komma och fika på ditt urmysiga kondis som du i framtiden kommer driva. Nu är det bara de där chipstillverkarna som ska se till att fixa in dig som betald chipsprovsmakare också.
Stor grattis till en av de tjejer som fått mig att skratta så många gånger. Redan 2 år?! Galet alltså.

Svar: jag har börjat fundera på att öppna ett chipscafé! där du kan köpa både mumsiga bakverk eller beställa in en skål chips och dip, det vore ju ultimat! kanske med en liten bar också där det alltid är flamingofredag?
tack så mycket för lyckönskningarna :)
Pernilla

2014-10-08 @ 20:38:34
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Ninni

Grattis

Svar: tack!
Pernilla

2014-10-08 @ 21:17:33
Postat av: Julia

Grattis! Det låter helt underbart! (förutom det där med inkomsten) Måste säga att jag är grymt avundsjuk på dig och att du vågar! Sitter själv på ett jobb jag inte gillar så mycket och önskar att jag hade modet (och möjligheten) att få göra något jag brinner för istället. Man skall ta vara på möjligheterna när de glider förbi, och det gör du. Ser fram emot lite baktips och fler smarriga recept på bloggen. Lycka till! (och behöver de en lärling till kan jag tänka mig att stå på kö)

Svar: Tack så mycket för dina peppande ord!Fast vet du vad, hade jag haft ett jobb så hade jag säkert stannat kvar på det även fast jag inte gillade det så mycket, det är ju svårt att få jobb idag och när man väl har ett törs man ju knappt vara sjuk i rädsla för att bli av med det tycker jag...
Så jag förstår dig! Nu hade jag ju däremot ingenting att förlora plus att Jimmy tycker det är värt att vi lever på luft och kärlek i ett år för att jag ska få göra det jag vill, annars hade det ju aldrig gått!
Pernilla

2014-10-09 @ 13:16:42
Postat av: Maria

Åh va kul det låter, grattis!
Ser fram emot att få läsa om det här.

Svar: Tack så mycket!Känner mig lite dum bara som inte orkar uppdatera bloggen, men det känns jättebra och är jätteroligt! Lite svårt att få tiden att räcka till till allting man vill göra bara :)
Pernilla

2014-10-11 @ 20:07:12
Postat av: karin - trattoria

Kommer bli förbaskat kul! :D

Svar: Ja! Det är det :D
Pernilla

2014-10-18 @ 16:03:19
URL: http://www.trattoria.nu
Postat av: Everlasting

Grattis grattis grattis! Här händer det saker minsann! Grattis till lärlingandet och grattis till tvåårig Ofelia!

Svar: Tack tack tack :D
Pernilla

2014-10-19 @ 12:57:23
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Kjersti

Så roligt Pernilla! Grattis och lycka till!

2014-10-27 @ 15:31:37
URL: http://kjerstismatochprat.blogspot.se/
Postat av: Maria

Jag är ju lite nyfiken, hur går det på jobbet? Är det lika bra som du trodde och hoppades?

2014-10-30 @ 20:32:54
Postat av: Martina

Vad kul för dig! Grattis :-)

2014-11-04 @ 18:58:48
URL: http://www.matochodla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0