Ett hjärta som ditt borde aldrig behöva känna sig ensamt.

Det här med fredagsdrink kan nog vara en av de bästa sakerna som vi infört i det här hushållet. För mig, som blivit såpass vuxen att jag tycker att cider är för sött men ändå är såpass barnslig att jag tycker att vin och öl smakar äckelpäckel, är det perfekt. Jag har nämligen alltid varit lite avundsjuk på de där människorna som korkar upp en flaska vitt eller rött när de kommer hem från jobbet på fredagen och tar ett glas och sippar lite på samtidigt som de fixar fredagsmiddagen, det ser ju så trevligt ut. Men nu har jag ju själv en liten fredagsdrink att sippa på och det är ju hur fint som helst. Ibland dricker vi visserligen efterrättsdrinkar också. Nu när det börjar bli riktigt kyligt om kvällarna så lägger sig en varm drink som bomull i magen, speciellt när den också innehåller choklad. Som den här godingen:
 
Dooley's Hot Fudge
 
för 1 drink
 
4 cl dooley's
en kopp varm choklad
lätt vispad grädde blandad med ännu lite mer dooley's
chokladsås
 
Blanda dooley's och varm choklad i ett glas som tål värme.
Vispa grädde lätt och blanda med några centiliter dooleys.
Toppa den varma chokladen med dooleysgrädden.
Ringla över chokladsås.
 
Mmm. Så gott. Och mättande. Jag orkade inte ens äta några chips den fredagen. Och när det inte ens finns plats i chipsmagen, då är man bannemej mätt!
 
Nu ska jag titta på Paolo och dricka te. Sen ska jag nog bara däcka. Kanske ha lite ångest över att jag spårade ur idag när jag skulle köpa födelsedagspresenter till den där lilla krabaten som blir 1 år om en vecka (och hur sjukt är inte det förresten?). Det mest urspårade var nog att jag köpte såna där små korthållare på panduro för att sätta i kakorna på hennes kalas med små skyltar som det står på dem vad det är för slags kaka. Mm. Tjena vad nödvändigt. Dem kommer jag ju att använda väldigt ofta i resten av mitt liv... Men vafan! Så börjar inte Paolo förrän 21.00. Så länge orkar inte jag vara vaken. Jag har en väckarklocka som börjar babbla 05.30 varje morgon... Och om jag försöker snooza så börjar den kasta gosedjur omkring sig. Fruktansvärt effektivt.
 
Haim - Go Slow

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag hade gärna bytt ut min skrikande väckarklocka mot din charmiga vid 5:30. Fast det är ju synd när man inte kan bestämma vilken dag den inte ska gå igång...
Fredagsdrinkar gillas skarpt som du vet. Dessutom är det en sport att testa en ny varje gång ;-)

Svar: jaa, det är ju det som är nackdelen.. hon bryr sig inte så mycket om huruvida det är lördag eller ledig dag eller hur länge man varit uppe kvällen innan... :/
Pernilla

2013-10-01 @ 23:16:38
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Everlasting

Hahaha, jag har en liknande väckarklocka fast min stoppar upp fingrar i näsan på mig istället. Också väldigt effektivt.

Men ett år?! Är hon allaredan ett år gammal?! Grattis säger vi på det i alla fall!

Svar: haha, min väckarklocka sover ju i ett annat rum än mig nu, så den fysiska delen av väckningen slipper jag... å andra sidan är det lite jobbigt att aldrig kunna ligga och morgongosa i sängen längre för nu ska hon ju bara upp på en gång, vem vill sitta i en tråkig spjälsäng liksom?!
Pernilla

2013-10-05 @ 18:08:01
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Kim

Jag säger inte att jag vill ha just en sån väckarklockan men jag skulle nog tamigfan behöva en.
Om alla fick en sån go fredagsdrink tror jag på färre skilsmässor (EN då alltså).

Svar: absolut! lite varm choklad och grädde, med eller utan alkohol, det hade nog kunnat lösa många konflikter... kanske ska föreslå det till USA och deras ekonomi-bråk...
Pernilla

2013-10-15 @ 20:55:19
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0