Vet du inte att löften är till för att brytas?

Hur det går med vårat lilla fisk- & ölprojekt undrar du? Ja. Jag skulle väl vilja säga att det går bra. Åtminstone för mig. Eller så är det Jimmy det går bra för, det beror på hur man ser det. Jag skulle vilja säga att det går bra för mig, för Jimmy har hittills bara kommit hem med en öl till mig. Fast å andra sidan smakar jag ju på nästan varenda öl han dricker också, så det borde ju räknas som att jag druckit typ... 50 i alla fall. Hur går det för Jimmy med fisken då? Jodå, han har lydigt ätit upp sina portioner.
 
 
En dag åt vi pangasiusfilé i citron- vitlök- & basilikasås med potatismos.
Jimmy tyckte det var okej eftersom det knappt smakade fisk.
Ofelia tyckte att det var jättegott och mumsade glatt i sig sin portion och försökte sedan ge sig på min.
Det brukar hon visserligen alltid göra, även om hon inte ens vet vad jag äter så det kanske inte är någon tillförlitlig källa...
 
En annan gång åt vi bakad potatis med en röra gjord på varmrökt lax. Varmrökt lax alltså.
Hade glömt bort hur sjukt gott det är. Alltså... Mmm. Helt fruktansvärt gott.
Skulle kunna äta det varje dag. Åtminstone i några veckor tills jag tröttnat på det.
Det skulle inte Jimmy för han tröttnade redan efter en portion. Men vi jobbar på det!
 
Och jag har druckit en Orval. Var det gott? Mjä. Fick jag i mig hela? Jadå. Till sist så.
Blev den godare ju mer jag drack? Nej, det var nog tvärsom. Man blir så... Mätt på öl.
Eller vad man nu blir. Törstig på andra grejer. Pepsi Max till exempel.
Det var väldigt gott efter jag satt i mig hela den där ölen.
 
Jag sa ju att jag skulle hålla er uppdaterade! Vi jobbar vidare på det här lilla projektet, snart ska ni se att jag sitter med farbröderna i parken och halsar Sofiero och Jimmy står nere i hamnen iklädd sydväst och skepparkrans med en rå makrill i mungipan.
 
Men inte idag, idag har vi nämligen fullt upp med att packa. Imorgon åker vi nämligen upp till Sågmyra för att fira midsommar i massor av dagar. Man gör så i Dalarna. Mest när man är ung, sen orkar man inte mer. Så det blir kanske mest Ofelia som firar midsommar hela veckan, vi får se. Nu ska jag återgå till att hitta på ursäkter till att inte packa.
 
Och apropå ingenting alls, kolla vad vi hade i trädgården i morse. Gullegulle, så söt.
 

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Se där ja, det tar sig i projekten, härligt. Bara att gratulera! Alltid trevligt att ha lite projekt på G, ha några mål att försöka nå osv. Vi heja på!

Nej jisses nej, inte orkar vi köra några långskott inte som vi gjorde förr i tiden... Knappt ens vi orkar med att hålla ögonen öppna efter midnatt längre:)

Hur som haver så önskar vi er en riktigt härlig midsommarhelg, glöm nu inte bort att besöka Britta:)
Kramar från oss

Svar: tacktack! ja, om andra har som mål att kunna springa en mil och sånt så är det ju roligare att få lära sig att dricka öl ;) hoho, nej, vaken efter midnatt är inte ofta nuförtiden... men när man blir väckt mellan 6-7 på morgonen varje dag så orkar man ju inte hur länge som helst. hoppas ni haft en fin midsommar! kram
Pernilla

2013-06-17 @ 22:17:45
URL: http://martenssonskok.blogspot.se
Postat av: Everlasting

Jag är ganska avundsjuk på Jimmy som tvingas äta allt det där gottigottiga. Och på dig som tvingas dricka intressanta ölsorter. Jag kan tänka mig att vara stand-in om det skulle behövas.

Svar: ja, det är ena riktiga i-landsproblem vi har som måste tvinga i oss såna här grejer faktiskt...
Pernilla

2013-06-17 @ 22:26:01
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Plommonet

Underbart projekt! Varmrökt lax, JA. Eller makrill. Eller varmrökt fisk i alla dess former tror jag (har ju inte ätit alla sorters fiskar varmrökta, men skit samma)! Jag blir påmind och glömmer av det i en stadig ström... men DEN HÄR GÅNGEN ska jag komma ihåg det!

Svar: jag tänkte hela vägen till affären (som ligger 3 mil bort) senast att vi skulle köpa varmrökt lax, kom jag ihåg det när vi väl var i affären tror du? NEJ! så typiskt! nu sitter jag här, utan lax och utan affär...
Pernilla

2013-06-18 @ 11:59:32
URL: http://mormorsplommonmarmelad.blogspot.se/
Postat av: Amy's piece of cake

Jajamän, projekt ska man ha :))

Ja, det var en söting ni hade i trädgården minsann men Ofelia är sötast alltså, vilket smile hon har. Nästan så man blir liiiite sugen men nej, två är helt fine liksom ;)

Svar: fast Ofelia ligger aldrig stilla sådär i trädgården så man kan ta fina bilder på henne under äppelträden så på det sättet är ju rådjuret bättre ;) hoho, till och med JAG är lite sugen på en till bebis ibland, det går ju så fort.. snart tar hon studenten liksom och är ingen bebis längre :(
Pernilla

2013-06-18 @ 22:50:32
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Emmy

Jag tycker ni är mycket duktiga som fortsätter testa! Bra jobbat båda två!
Ni verkar ha haft det fint i helgen. Och Ofelia är den sötaste jag har sett i landdkapsdräkt någonsin! Även om du var fin i dina klänningar också.
Tja, de där rådjuren... De är söta men jäklar vad de äter upp i trädgården. Våra rådjur äter även sånt som rådjur inte brukar äta. Allt! äter det. Jag försöker övertala Berra att göra en Runar, men han är inte riktigt med på det.
Kram på er.

Svar: Ja, det är ju svårt att slå Ofelia i söthet har jag förstått, hur fina klänningar jag än tar på mig så vinner hon ;)Vårat lilla rådjur i trädgården var nog skadat tror jag, det låg mest där i nån timme och sen stapplade det sig sakta in i grannens trädgård och la sig ner där i ganska många timmar :/ Fast å andra sidan är det nog lite förvirrande och tröttsamt för dem att vara vilse i ett villakvarter...
Kram!
Pernilla

2013-06-23 @ 21:56:54
URL: http://remsansbistro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0