En stormig måndag.

 

Så var midsommarveckan över, Jimmy har åkt hem och jag och Ofelia stannar i Sågmyra några veckor till. Vi har haft fullt upp med majstångsresningar (en välte nästan!), fikande, god mat, promenader, fotbollsspelande, ölprovning, femkamp, silltårta, grill, gamla godingar och nya bekantskaper. Och nu går vi mot mörkare tider igen... Hoho. Förlåt, jag kunde inte låta bli. Vi får hoppas på sommar i några veckor till i alla fall innan det är dags att börja stoppa julkorven, lägga in julsillen och stöpa ljus. Själv har jag mest tänkt sitta i mina föräldrars trädgård med näsan i en bok och kanske umgås med någon emellanåt innan jag beger mig nedåt i landet igen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åhhh alltså, det måste ju bara vara den absolut sötaste lilla prinsesseungen i historien! Vi skulle ju nästan kunna äta opp henne så go hon ser ut, speciellt i den fina blommiga hättan.

Och för övrigt så kan du ta herr M i handen vad gäller det där med att det går på andra hållet nu, så hörs det i vårt kök redan i början på juni "Nu går det snart på andra hållet" :)

Kram på dej!

Svar: ja, hon är inte så tokig den där lilla skruttungen..
haha, det är ju så roligt att retas med folk och påminna dem om att det snart är jul igen också ;)

Kramar!
Pernilla

2013-06-24 @ 21:42:33
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Inte riktigt meningen vi skulle vara anonyma där...

2013-06-24 @ 21:42:59
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Tina N

Räcker det inte med en vanlig majstång där i Dalarna? Måste det vara en dubbel med tillägg för att ni ska bli nöjda eller... ;)

Så fin hon var i folkdräkten! :)

Bara njut nu och ha det skönt i sommar! :)


Svar: det där är ju en vanlig majstång, det är ju resten av landet som är snåla och bara har mini-majstänger ;)
Pernilla

2013-06-24 @ 22:15:46
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Men herregud vilken sötnos hon är den där Ofelia! Glad midsommar på er i alla fall, så här lagom försenat.

Svar: tack så mycket :) glad sommar säger jag då, för nu var det ju verkligen en eeeevigheet sen det var midsommar.
Pernilla

2013-06-26 @ 20:57:11
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Emmy

Alltså jag dör varje gång jag ser kortet på Ofelia i sin folkdräkt. Hur söt får man vara?! Njut nu ordentligt där uppe norr. Kramar.

Svar: tack så mycket :) vi njuter och gottar oss mest hela tiden! Kram!
Pernilla

2013-06-28 @ 23:29:51
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Anonym

Alltså. Det här med att Jimmy är så SJUKT lik någon i en av de här baby-böckerna jag fått av barnmorskan?! Eller... kanske är det i Stora boken om barn förresten.

Svar: måste vara stora boken om barn tror jag, för han är då inte lik nån i de böcker vi fick på MVC, och jag antar att det är samma böcker de har i hela Sverige?
Pernilla

2013-06-30 @ 21:26:52
Postat av: hogie

Det var jag som, av någon anledning, var Anonym... Ja, det är i Stora boken om barn (var tvungen att kolla). Men snubben i boken har en annan näsa tror jag.

Svar: nu måste jag ju gå till biblioteket och kolla bara för det. alternativt så lägger du upp en bild på insta!
Pernilla

2013-07-09 @ 15:06:09
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0