Dags för nedräkning.

Idag är en sån där dag då jag verkligen förtjänar mig en liten drink. Jag har städat, putsat och fejat sen jag gick upp i morse känns det som. Med en liten paus för barnvagnspromenad och lite jordgubbsätande i en park. Annars har det bara varit ett himla städande och fixande. Även om det känns lite meningslöst då det blir smutsigt lika snabbt igen, speciellt när jag är så dum så jag ger min dotter chili sin carne & ris till middag... Puh. Att städa ris är ungefär lika kul som att skala jordärtskockor.
 
Men nu var det ju varken ris eller jordärtskockor vi skulle prata om, det var ju drinkar. Nej, jag har faktiskt inte tagit mig någon idag. Men för några veckor sen när jag hade Evelina och Jolin här på 3-rätters så bjöd jag för ovanlighetens skull på efterrättsdrink istället för fördrink. Såhär såg den ut:
 
Dooley's Espresso Martini
 
för 1 drink
 
3 cl Dooley's
2 cl vodka
4 cl starkt kaffe
2 tsk florsocker
is
 
Skaka alla ingredienserna i en shaker.
Häll upp i martiniglas.
 
Till det serverade jag en chokladkaffekaka som var så mäktig så att man nästan sprack sen. Men det fick det väl vara värt. Ja, det fick det absolut.
 
Hur var Håkan då? Undrar ni. Jo tack, han var finfin som vanligt. Det var mest tant själv som inte är 17 år längre. Jag var helt förstörd i söndags, förstår inte hur jag orkade åka på festivaler i typ en vecka i min ungdom och härja hela nätterna. Nu åkte tant hem med bussen halv tolv och var ändå trött som en gnu. Tant tyckte också att vissa ungdomar på konserten var lite jobbiga. Men förutom det, en finfin Håkan med jättehärliga mellansnack och sån fruktansvärt bra blandning av gamla och nya låtar. Mix Megapol kan slänga sig i väggen i jämförelse! (Mix Megapol kan alltid slänga sig i väggen visserligen.)
 
Nu ska jag dricka lite te och se vad resten av bloggosfären ätit de senaste dagarna.
 
Blur - Coffee & TV

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag försöker gång på gång ge upp städandet för det ligger på min mans lott. Men när man klibbar fast i golvet vart man kliver och får smulor mellan tårna nu när man vill gå barfota och är det riktigt illa ser man inte ens golvet för alla framdragna leksaker... Ja, då blir till och med den mest opedantiske anti-städ-tanten tvungen att göra ett ryck :-(
Och du prata inte med mig om att vara tant och inte orka vara uppe halva natten. Ett glas vin och vakentid efter klockan 21 ger mig sviter i en vecka...

Svar: man lägger ju märke till hur skitigt det är mycket mer nu när man har en liten en som kryper runt på golvet och är helt dammig och äcklig när man lyfter upp henne... så dammsugaren åker fram betydligt oftare nu än vad den gjorde förr!
ja, det är lika bra att ge upp det här med att ens försöka vara lite ung och hipp, det är bättre att vi tar oss en mandelkubb och lite enbärsdricka och går och lägger oss direkt efter allsången!
Pernilla

2013-06-12 @ 16:17:21
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Mårtenssons Kök

Härligt att Håkanträffen blev lyckad, klart det är värt en lite trögare söndag!
Efterrättsdrinkar borde det ju absolut sörplas på oftare, det är alldeles för lite av den varan minsann!

Kramar

Svar: ja, varför ska det alltid vara bara fördrink när man även kan ha efterrättsdrink?! vi får jobba på att det ska slå igenom lite mer :) känns som det bara är irish coffee som folk tar efter maten, men det finns ju så mycket annat gott också!
kram!
Pernilla

2013-06-12 @ 22:30:32
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Kim

Efterrättsdrink, eller drinkefterrätt? Fast du gjorde ju det bästa: drink OCH efterrätt.

Åh nej, inte är man av samma virke längre inte. Jag orkade knappt stå en timme igår på Mando Diao... ont i rygg och fötter. Ho ho ja ja.

Svar: ja, varför välja en när man kan få båda? oj oj oj. det är jobbigt att vara tant. man borde ha med sån där vikstol på konserter nuförtiden...
Pernilla

2013-06-13 @ 18:00:13
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0