Mums, mums, vad gott.

Här är våran torsdagsmiddag. Tortillapizza. Idag är det ju fredag och då äter vi fredagspasta, det är det som gäller 2013. Ska ni äta texmex får ni göra det någon annan av veckans dagar. Som torsdag till exempel. Därför åt vi tortillapizza igår. Ni vet, tortillabröd. tacosås, tacofärs, riven ost och så in i ugnen en sväng. Toppa med grönsaker och såser efter eget tycke. Jag toppade min med 300 kilo fetaostkräm, för det blir man alltid glad av. Ofelia blev jätteglad och sjöng: "Tacos, tacos, jag vill äta tacos" till Manboy-melodin, sådär som barn ska göra.
 
Eller så hade Ofelia en av sina dåliga dagar och var mest arg hela kvällen och den enda som sjöng var jag som sjöng den här lilla strofen från Les Mis: "I dreamed a dream my life would be, so different from this hell I'm living..." Men idag är det fredag och den lilla krabaten som igår betedde sig som Damien i Omen är idag mer som ett rosigt litet Elsa Beskow-barn som ligger på golvet och skrattar och jollrar för sig själv hela tiden. Det är möjligt att hon skrattar för att hon smider ondskefulla planer inför kvällen, men det får vi ta då. Just nu är hon i alla fall världens gulligaste. Gullegullegullegull!
 
Mando Diao - Gråbergssång

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Jaha....men nu har min texmex snart stått och puttrat i tre timmar och jag börjar bli jäkligt hungrig! Låt denna fredagen få vara ett undantag!!

Svar: okeeeej då, eftersom det var texmex från grunden så får du ett fripass den här gången!
Pernilla

2013-01-11 @ 19:40:52
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Vi måste ju iaf få ett undantagskort från fredagspastan, vi åt ju det hela (nästan) 2012, så vi åt soppa dagen till ära. Fast någon soppfredag lär det inte bli detta året, för pastafredagar är väldigt svårt att helt frångå...

Svar: soppa? på en fredag?! nåja, vi åt ju texmex en torsdag när man ska äta soppan så då får ni väl undantagskort denna gången då. men nästa fredag då vill jag bannemej se pasta i mårtenssons kök ;)
Pernilla

2013-01-11 @ 22:11:40
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Vi testade de tjockare tortillabröden avsedda just för pizza för ett tag sedan. Lowe var lyrisk och tyckte pizzorna var jättegoda. Ungefär som Ofelia ;-)
Mina barn kommer nog aldrig vara som några Elsa Beskov barn. Jag brukar blänga surt på föräldrar med lugna barn när jag kommer min "Pippi" och "Emil". Men men, vi har säkert roligare än de.

Svar: vi har bara testat den vita pizzasåsen som "hör till" tortillapizza-kitet och den är riktigt god!
haha, om ofelia brås minsta lilla på mig så blir inte hon heller nåt elsa beskow-barn. snarare en liten lilla my eller lotta på bråkmakargatan.men som du säger, ni har nog absolut roligare än dem vars barn bara sitter stilla och tindrar med ögonen :)
Pernilla

2013-01-12 @ 03:18:31
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Victorias provkök

Ja ibland är det riktigt gott med taco:)
Ha en riktigt trevlig helg!
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

2013-01-13 @ 00:15:53
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Amy's piece of cake

Mums, mums, det ser riktigt gott ut! ;)

Vi har inga fasta dagar hos oss... tacos äter vi alltför sällan max 1 gång/var tredje månad.... oftast blir det nog take-away på fredagskvällen... thai eller dylikt.

Svar: vi har egentligen inte heller några fasta dagar, det är bara något jag låtsas för att det ska verka som att jag har ordning i mitt liv ;)
Pernilla

2013-01-13 @ 13:26:47
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0