Snart är sommaren här.

Som ni förstår så har jag varit upptagen hela veckan med att sitta och klappa på mitt paket med chips som till sist äntligen kom till rätta. Jag har legat som Gollum och klamrat mig fast vid kartongen och väst: "My Precious..." och blängt på Jimmy för att han inte skulle ta chipsen ifrån mig. Ungefär så. Det var åtminstone väldigt längesen jag var så engagerad i något som jag var i jakten på det här paketet. Eller som Jimmy sa: "Om du la ner lika mycket tid på din dotter så skulle hon kunna prata nu..." Ja. Men man får ju prioritera.
 
Nu skarvar jag faktiskt lite, för jag har naturligtvis inte lyckats hålla mig ifrån att äta upp chipsen. Man måste ju provsmaka, så förra helgen satte jag tänderna i Estrellas nya Popped Chips.
 
De kommer i två smaker: Sourcream & Onion och Salt. Var de något att ha då?
 
Sourcream & Onion - Har ni hängt på den här bloggen i mer än någon vecka så vet ni vad jag tycker om Sourcream & Onion. &#¤%#& som Kalle Anka skulle ha sagt. Jag är så fruktansvärt less på den här chipssmaken. Sur lök är inte gott. Varför måste det släppas en ny sorts Sourcream & Onion-chips en gång i månaden? Nåja. De här var åtminstone godare än de vanliga sourcream & onion-chipsen, de var ju krispigare liksom. Och tycker man om den där söndertjatade chipssmaken så tycker man säkert om den här också. Jag ger dem 1½ prickiga prickar av 5.
 
Salt - Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa riktigt. När jag smakade dem först så tänkte jag: "Jaha". Det smakade salt, men med konsistensen av papadums eller räkchips kanske... Inget särskilt liksom. När jag smakade dem igen dagen efter så tyckte jag att de var jättegoda och nu har jag till och med kommit på mig själv med att ha gått runt i veckan och varit lite sugen på dem. Så de är ju goda, absolut, jag kan bara inte bestämma mig för hur goda de är. Jag ger dem svajiga 3½ prickiga prickar av 5.
 
Ostbågarna har jag inte hunnit provsmaka färdigt ännu, så dem återkommer jag med en annan dag. Dessutom testade jag ännu en ny chipssmak igår, men det tänker jag också återkomma med en annan dag.
 
Vad har jag sysslat med hela veckan då som varit så viktigt? Ja. Inte vet jag. Jag har bakat nästan varje dag, promenerat, ätit vegetarisk lasagne, hatat pregzilla-bloggar, varit på tantkalas hos Tant Russin och sett på alldeles för många avsnitt av Pretty Little Liars. Idag tittar jag på skidor och dricker te. Det är fint det!
 
Ducktails - Timothy Shy

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag tyckte Soucream & onion var rätt goda. Men så gillar jag ju den smaken också, förutom på vanliga sourcream & onion-chips.

Svar: de var ju inte äckliga, men de var ju inte heller goda...
Pernilla

2013-02-02 @ 15:12:35
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: Kim

Så grejen med dessa poppade chips är alltså att de inte är friterade? Men HUR fyller de då själva funktionen som chips har, dvs buffra fettdepåerna?!

Trevligt att se dig och minitant i torsdags! Kram kram

Svar: jag tror man måste dippa dem för att de ska uppfylla sitt syfte?! men de innehåller lika mycket kalorier som vanliga chips, så det är ju ingen skillnad på det viset...
Pernilla

2013-02-02 @ 15:44:59
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Lotta Ekberg

Åhhhhh pretty little liars !!! Love it!

Svar: JA! jag med, fast det börjar bli liiiiite väl tilltrasslat nu alltså, men jag kan ändå inte låta bli att titta :)
Pernilla

2013-02-02 @ 18:07:11
URL: http://ekbergcharlotte.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Har också testat dessa fyra påsar som jag fick smaka från Estrella. Jag tycker mest om ostbågarna... pratar vi popped chips så är det sourcream and onion som var godast... nu kan vi med gott samvete äta många påsar popped då det var så mycket mindre fett i dom ;) (jag som gillar ostbågar får väl fortsätta äta liiite av dom helt enkelt!)

Sv: Du har inte missat Nutelladagen... den kommer nu här i februari!

Svar: haha, japp, popped chips räknas väl nästan som grönsaker så fettsnåla som de är?! ;)
jag gillade prästost-ostbågarna bäst av ostbågarna, men ingen av dem slår osthjärtan ändå.
Pernilla

2013-02-03 @ 16:21:34
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: hogie

Men vet du vad. Jag som inte tycker om chips (FÖRLÅT!!) verkligen ÄLSKADE de poppade surkräm och lök-chipsen! Jädrar vad det dansade i munnen på mig!

Svar: jag gillade konsistensen på dem, men den där smaken alltså... VAD är grejen?!
Pernilla

2013-02-04 @ 13:11:39
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Mårtenssons Kök

Äntligen!!! Äntligen har någon uppmärksammat din önskan om att få provsmaka chips, nu håller vi bara tummarna att en anställning väntar dej som chipsprovare, du gör ju dej kanoners som det!

Svar: eller hur, ÄNTLIGEN! :) risken finns väl att jag aldrig blir tillfrågad igen så mycket som jag mailade PR-killen om det där borttappade paketet, men det är ju their loss i så fall!
Pernilla

2013-02-04 @ 21:00:59
URL: http://martenssonskok.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0