Ingenting här är värt att spara på längre.

Nu har jag börjat bli riktigt hemmastadd i hemmafru-rollen så nu gör jag ingenting annat än att köpa heminredning för Jimmys pengar och förberedda fina middagar om dagarna. Ibland lägger jag ansiktsmasker och målar naglarna också. Fast nu ljuger jag lite grann. Men idag har jag faktiskt ägnat mig åt att förbereda en 3-rätters middag som jag bjöd Evelina och Jolin på under kvällen.
 
Här ser ni förrätten som bestod av smördeg med parmesan på som jag helt enkelt skar i längder och serverade till en sallad. Till detta serverade jag en drink gjord på Bacardi Grand Melon blandat med passionsfruktjuice och massor av is. Ja, fast jag fick ju nöja mig med passionsfruktjuice, men det var inte heller så dumt faktiskt. Till huvudrätt blev det den här indiska grytan fast utan kyckling och hönsbuljong och så serverade jag den med ris, papadums, naan och massa annat smått och gott. Och till efterrätt blev det födelsedagstårta från gårdagen. Sen var vi galet mätta och nöjda. Jag var det åtminstone, jag vet ju inte hur de andra tyckte att det var men de såg mätta och nöjda ut. Jolin var nog mest fascinerad av papadums. Förståeligt, det är ju fantastiskt gott. Mer papadums åt folket! Jag skulle kunna äta papadums nästan varje dag, det är ju som gigantiska chips.
 

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Det är grymt att vara hemmafru. lite dåligt betalt bara...

Svar: ja, de borde höja hemmafru-lönen, minst 25 000 borde vi ha tycker jag...
Pernilla

2012-09-27 @ 22:46:49
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Emmy

Jag som trodde du låg utsträckt i soffan i en söt prickig mammaklänning, åt kakor och kikade på film hela dagarna ;-)

Svar: ja, vissa dagar så, andra dagar måste jag ju förbereda middagar och byta tassels på gardinerna och sånt ;)
Pernilla

2012-09-28 @ 13:47:45
URL: http://remsansbistro.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0