Och tiden går allt fortare mellan dig och mig.

Nu när vi fått barn och blivit en liten familj så tar vi det här med fredagsmys på största allvar. Det är tacos framför teven som givetvis visar Fångarna På Fortet varje fredag och Ofelia får ett litet glas bröstmjölk som jag kört en sväng i Soda Streamen för extra festlig känsla. Ehm, nej. Där skojar jag såklart. Fångarna På Fortet går väl inte ens på teve för tillfället? Det är ju det där nya Idol som ABSOLUT inte är som Idol på teve på fredagkvällarna, och det tittar vi inte på. Vi åt inte tacos i fredags heller, vi åt fredagspasta och det var så himla gott så nu ska ni också få ta del av receptet.
 
Parmalindad kyckling i dragonsås och pasta
 
för 2 port
 
2 kycklingfiléer
4 skivor parmaskinka
2 dl créme fraiche
1 tsk vitvinsvinäger
1-2 tsk torkad dragon
½ dl hackad persilja
½ dl vatten
 
Linda in kycklingfiléerna i parmaskinka.
Bryn kycklingen i smör i en stekpanna.
Rör ihop resten av ingredienserna i en gryta och låt koka upp.
Lägg ner kycklingen i grytan och låt sjuda tills kycklingen är genomstekt.
Smaka eventuellt av med mer dragon.
Servera med pasta.
 
Hur gott som helst! Där har ni en fin fredagspasta att mumsa på. En sak som ni inte behöver känna att ni ska mumsa på är Estrellas nya Extra Fine Cheese-chips. Jag brukar ju älska ostchips, men det här var verkligen ingen höjdare. För att citera Jimmy: "De smakar som lättsaltade chips som legat bredvid en hushållsost en stund." Ingen smaksensation där alltså. Nej, jag har sagt det tusen gånger och jag säger det igen: Estrella för fan, ta tillbaka sourcream & cheese-chipsen. Pull yourselves together! Som våran gamla hyresvärd på Viktor Rydbergsgatan skulle uttryckt sig.
 
Och vissa andra fredagsmyser lite mer såhär.
 

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Uhps, där blev vi allt lite oroliga en stund, men som tur var så läste vi vidare i inlägget:) Vi väljer din fina kyckling framför tacosen vilken dag som helst i veckan!

Och tösabiten, vilken guldklimp!

Kramar, ha en finfin vecka!

Svar: vi åt faktiskt enchiladas på söndagen sen för att inte vara helt utanför och efter ;)
Pernilla

2012-10-28 @ 18:51:57
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Haha, ja tänk att göra bröstmjölken lite extra festlig ;) Tror de små liven inte skulle uppskatta detta.

Vilken goding som sussar så sött och fredagsmyser på sitt sätt... :)

Svar: haha, neeej, jag vet inte om jag skulle vilja dricka kolsyrad mjölk heller... det är nog ingen höjdare ;)
Pernilla

2012-10-28 @ 19:07:30
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Lilla dockan!! Tror man ska spara på tacokrafterna när de är så små. Man lär nog få ta igen det sen. Eller så vill de ha något annat om några år. Dumpins kanske?!

Svar: ja, tacos borde ju verkligen gå ur tiden snart? eller? jag försöker tänka tillbaka till vad vi åt på fredagarna innan tacos kom, men då fick man nog olika slags mat varje fredag... men det kanske är för mycket att begära i middagskassens tidsålder?
Pernilla

2012-10-28 @ 19:39:04
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Åh sötnosen. Och jag får verkligen krokbena mig själv så att det inte råkar slinka ut ett "men tuss, är de verkligen så små när de är nya?". Med tanke på att min tös bara är knappt elva veckor så blir det ju lite löjligt…

Svar: haha, ja din dotter tar ju nästan studenten snart så stor hon är ;) men jag tycker ju att ofelia blivit stor om man jämför med när hon var nyfödd så jag kan tänka mig att om 7 veckor tycker jag också att nyfödda är pluttisar...
Pernilla

2012-10-28 @ 23:17:04
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Tina N

Så söt hon är! :)
Det kan kanske vara en ny affärsidé..Bubbelmjölk! ;)

Svar: ja, visst är hon :) bubbelmjölk alltså... kan inte tänka mig att det skulle gå hem i USA ens ;)
Pernilla

2012-10-29 @ 10:46:08
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Kim

Sour cream och cheese, det åt vi jämt på fredagskvällarna hemma hos mig. På högstadiet. Och satt och tjöt framför inspelade avsnitt av Voxpop. Ah. Härliga tider.

Hörru, bra låt du valt! Och för jäkla söt bäbis har du skaffat också.

Svar: åh, voxpop! och sourcream & cheese! vem är det som avskaffar alla dessa bra saker? är det reinfeldt? jag och min kusin åt sourcream & cheese framför robinson varje lördag och sen spelade vi super nintendo. those were the days!
Pernilla

2012-10-29 @ 18:38:15
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: charlotta

Vilken fining hon är, den där lilla klumpen! Tycker du är dålig på att posta bilder och inlägg på facebook om såriga bröstvårtor och barnbajs och liknande. WOOP WOOP!

Svar: jag veeet! och inte har jag köpt henne några UGGs från campadre heller... snart kommer nog socialen och tar henne ifrån oss!
Pernilla

2012-10-29 @ 20:17:59
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Emmy

Tycker Ofelia fredagsmyser som jag och Milia brukar göra. Då jobbar jag inte ens måndag-fredag! Men jag blir starkt påverkad av alla andras fredagströtthet eller kan det vara de ruggigt bra TV-programmen som gör att kämpar emot sömnen in i det sista.

Svar: vad menar du, blir du inte pigg av Idol-Factor och Doobidoo?! ;) tycker förövrigt att det är ett mycket fint sätt att fredagsmysa på, jag jobbar ju inte alls och jag skulle kunna fredagsmysa sådär varenda eftermiddag/kväll känns det som...
Pernilla

2012-10-29 @ 22:44:48
URL: http://remsansbistro.blogspot.se
Postat av: hogie

GÖÖÖLLIG!! Är hon pytteliten? Jag vägde också under 3 kg när jag föddes och på bilderna är jag PYTTEliten. Nu är jag tjock och go så misströsta inte! Med din mat också. Du har säkert supermjölk också. Bara för att du äter god mat hela dagarna.

Svar: JA! pyttepytte, eller kanske inte pyttepytte, men hon kan inte ha bebiskläder i stl. 50 för dem liksom tältar hon i... men nu väger hon faktiskt över 3 kilo så nu börjar det allt ta sig!
Pernilla

2012-10-30 @ 09:21:12
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: carolina

Söta unge!
Hehe, vi käkar sushi och ser på Stina Wirsens "Vem?" på helgerna.
Känns rätt fint ändå.

Svar: sushi och "Vem" låter bra mycket bättre än Tacos och Fångarna på Fortet... tycker att de borde återinföra Småstjärnorna, då skulle t.o.m jag kunna fredagsmysa framför teven ;)
Pernilla

2012-10-30 @ 09:44:08
URL: http://acarolinas.blogg.se
Postat av: Emma ❀ My Inspiration

Åh vilken underbaring!! Maten ser riktigt god ut, själv har jag dock lite svårt för dragon men den kanske går att byta ut ;)

Svar: va? dragon som är så gott, gör ju så att allt smakar bearnaisessås. NOMNOM! ;) men det går säkert att utesluta och köra med bara persilja istället kan jag tänka mig!
Pernilla

2012-10-30 @ 18:53:36
URL: http://myinspiration.blogg.se
Postat av: katarina

låter riktigt gott! Söt liten kyckling hade du också :)

2012-11-17 @ 19:37:33
URL: http://shoppingokigmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0