För många turer i pappas Jaguar.

Jaja, det här med att ha en liten bebis hemma är ju kul och så, men en annan jävligt fin grej med att ha bebis på utsidan istället för på insidan är ju att man får äta brieost! Mmm. Brieost. Som jag har saknat dig. Som jag har längtat efter dig och drömt om dig och tänkt på dig sen vi sågs senast. Och nu, äntligen, kan vi vara tillsammans igen. Riktig drömfrukost i morse alltså. Brieost på Tuc Paprika-kex. Nomnomnom!
 
Vi har alltså fått komma hem från BB nu, det är verkligen inte dumt alls. Så vi har avklarat den där första barnvagnspromenad och idag fick Ofelia sina första gäster då Evelina och Jolin kom förbi. Inte ett skit brydde hon sig, hon låg på soffan och sov konstant. Inte ens tack för presenten sa hon, det där får vi ju ta och göra någonting åt snarast. Otacksamma barn, det är ju det värsta som finns! Så tack för alla fina kommentarer och grattis vi har fått!
 

Kommentarer
Postat av: Elin A

Du är rolig du Pernilla! Jag läser en enda blogg och det är din, klockrent!! Grattis föresten :) //Elin (från Bjurs)

Svar: Haha, tack så mycket :)
Pernilla

2012-10-13 @ 19:10:55
Postat av: Amy's piece of cake

Brieost förstår jag att du längtat efter :)

Svar: Ja, nu äter jag brieost nästan varje dag för att ta igen alla månader jag missat ;)
Pernilla

2012-10-13 @ 19:30:22
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Otacksamma ongar! Bara att leva på brieost nu då....:)

Svar: det gör jag ju! in princip, det går ner en hel del annat också ;)
Pernilla

2012-10-14 @ 10:36:16
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Lottzys matblogg

Grattis! Brieost är finfint det = )

Svar: tack så mycket, hur fint som helst!
Pernilla

2012-10-14 @ 11:07:15
URL: http://matlottzy.blogspot.com/
Postat av: Mårtenssons kök

Vilken underbar återförening ni verkar ha haft, osten och du. Grattis till det:)

Det är bra det, sätt igång med uppfostran meddetbums!

Svar: haha, ja det hade vi verkligen, det var ett sånt kärt återseende så :) så kärt att jag varit tvungen att göra om det nästan varje dag sen dess...
Pernilla

2012-10-14 @ 18:39:31
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Kim

Vilken reunion. Mmm. Brie. Har inte ätit på... flera dagar...

Svar: mmm, brie, åt det senast i morse...
Pernilla

2012-10-14 @ 19:49:03
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh, hurra!!! Bebisen har kommit. Det missade jag när jag låg där på stranden och undvek att läsa bloggar. Men världens största grattis säger jag. Och Ofelia är ju ett väldans fint namn dessutom.

(Och det där om att bada i en tekopp... Edvard var ju väldigt liten när han kom. Då kunde han bada i diskhon och få plats i ett sådant där gigantiskt påskägg. Vi försökte ha honom i ett som centerpiece på påsklunchen men vännerna tyckte det var lite opassande av någon anledning. Han brydde sig dock inte, sov ju mest.)

Svar: Tack tack tack så mycket :)
ja, ofelia kan nog också bada i diskhon, och så har hon en overall i stl. 50 när vi är ute och den är som en stor sovsäck på den lilla stackarn... otroligt att man inte tappar bort dem när de är så himla små faktiskt...
Pernilla

2012-10-15 @ 14:52:02
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Emmy

Hurra för att kunna äta brieost igen!
Det är helt galet vad de sover mycket i början. Senare undrar man varför de aldrig blir trötta...

Svar: ja, hurra! och det där med varför de aldrig blir trötta undrade jag inatt, hela natten, faktiskt... och nu har jag undrat det hela dagen fram tills för ungefär 20 minuter sen också. puh.
Pernilla

2012-10-20 @ 21:28:54
URL: http://remsansbistro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0