Sitt inte där och gissa vad jag gör.

Ja. Det är ju som jag sagt tidigare back to basics som gäller nuförtiden. Köttfärssås & spaghetti har alltså gott från ganska tråkigt till jättegott. Kyckling i alla olika former som jag förut tyckt massor om är plötsligt äckligt. Speciellt kycklingfilé. Jag vill knappt tänka på det. Köttfärssås och spaghetti däremot, den mesiga versionen med grädde/mjölk i istället för bara helt baserad på tomatsås. Ja. Det är jättekonstigt. Kanske inte lika konstigt som att jag nyss tittade på en bild på Zac Efron och tänkte att han var snygg, men ungefär på samma nivå. Som synes gillar jag fortfarande parmesan i alla fall, det är då för väl. Jag har alltså inte helt tappat alla getter ur kajaken.

Nu ska jag duscha och sen ska jag packa lilla resväskan. Vi ska på turné till Falköping & Tidaholm i helgen nämligen och jag har den lyckan att få gå upp 04.00 imorgon för att få åka till jobbet först. Ja, jag förstår att ni blir avundsjuka. Nuförtiden när jag får gå upp så tidigt så slutar jag dessutom inte förrän 15.00 så jag är hemifrån 04.30 - 16.15, och det ska föreställa min korta arbetsdag. Mm. Tjena. Jävla gubbkärring. Nu vet jag inte riktigt vem jag syftar på, det är mest det att gubbkärring är ett sånt bra skällsord så jag får lov att slänga mig med det ibland.

Mark Lanegan Band - Bleeding Muddy Water

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Hälsa Falköping. Längesen jag var där. Får aldrig åka dit. Johan är ju där varje dag.



Känner du att du behöver pausa på vägen någon dag så får du stanna till på en kopp kaffe eller nåt. Bor ju på vägen från ditt jobb o hem:)

2012-05-03 @ 23:08:25
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Anonym

Spaghetti & köttfärsås ÄR gott :D

2012-05-04 @ 10:05:33
Postat av: Mårtenssons kök

Hej hopp, där snackar vi långdag minsann... Inget kul alls, jä-a tantakärring (!), ja så brukar vi säga efter att Ankis syrra uppfann det ordet som barn. Undrar om ni kanske är lite släkt eller nåt?



Ha en bra turné!

2012-05-04 @ 16:28:24
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Kim

Är inte avundsjuk på dina tidiga morgonar, men tyckte det lät trevligt med turné. SOm sagt så är jag ju torsk på utflykter. Men om du inte är vid Stensjön i helgen, kanske jag kan låna din persiska familj? Jag börjar bli hungrig ju.

2012-05-05 @ 09:31:56
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Emmy

Och jag som lipar för att jag måste stiga upp 5:30 vissa dagar... Jag lovar tänka på dig! Varje gång!

Det där med maten är konstigt när man blir gravid. Jag kände äckel för bl.a. gröna ärtor och couscous helt plötsligt. Jag kunde vara jättesugnen på en viss sak och när vi väl skulle äta kände jag avsmak. Fast det var bara när hag väntade Milia, när jag väntade Lowe åt jag allt och mådde aldrig illa. Just say'in...

2012-05-06 @ 09:34:39
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Nina

Gubbkärring var ett bra skällsord! Vi hälsade på en förskola häromdagen och min kompis Jonas började "bråka" med några småpojkar varpå skällsorden "dumrumpa" och "kletmagnet" flög i luften. Dem gillade jag också!

2012-05-06 @ 19:41:58
URL: http://denvassastekniven.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0