Om jag möter dig på gatan gör du bäst i att springa.

Jag tror det var Remsan som skrev i en kommentar till mig för någon vecka sen att jag snart skulle få tillbaka energin igen och orka göra massor av saker. Jag kan ju erkänna att just då trodde jag henne inte alls för det kändes så långt borta så det fanns inte på kartan, men nu helt plötsligt så orkar jag saker igen! Det är ju helt fantastiskt när man orkar både handla, laga mat och baka kakor på en och samma kväll efter en arbetsdag. Det orkade jag igår. Och då menar jag riktig mat, inte pasta på längden och tvären. Nejdå, det blev nåt så gott som detta:

Fläskkotletter i tomatsalsa och rostad potatis

för 2 portioner

2 st kotletter
1 burk hela plommontomater (400 gr)
2 st vitlöksklyftor
1 st rödlök
1 st röd chili
1 msk flytande honung
svartpeppar
salt
oregano

Skala och finhacka vitlök och rödlök.
Kärna ur och finhacka chilin.
Bryn kotletterna i smör i en stekpanna med höga kanter.
När kotletterna fått fin färg tillsätter du lök och chili.
Låt fräsa med tills löken mjuknat.
Häll över tomaterna, honung och kryddor.
Låt puttra i ca 10 minuter.
Smaka eventuellt av med mer kryddor.
Servera med rostad potatis och en god sallad.

Nu ska den här mesiga tjejen erkänna att det var lite för starkt för min smak för tillfället så jag orkade inte äta så mycket av tomatsalsan. Men potatisen och kotletten var god! Salsan var god den också, om jag hade varit mitt normala jag hade jag glatt satt i mig alltihopa. Det får nog göras om när jag blivit mitt normala jag igen.

Annars är det mest hockey-VM här hemma. Jag har bestämt mig för att ha Loui Eriksson som årets crush, för han är duktig på hockey och så är han lik Håkan Hellström. Vad mer kan man begära? Nu var det någon tråkig människa som upplyste mig om att Loui har både tjej och barn, men barn är ju gulliga och tjejer är utbytbara så det ser jag inte som något större problem. Nu ska jag steka bacon!

Chairlift - Take It Out On Me

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Tror på dej o Loui!! Ring honom!!

2012-05-08 @ 19:05:48
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Kim

Välkommen tillbaka till matlagandets förlovade land! Vi har saknat dig. Jag gillar starkt jag.



Inte omöjligt att Carola har gjort en version. Hon hoppas väl på allt som har med Jesus (och hårförläningar) att göra.

2012-05-08 @ 19:49:04
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Som vanligt underbara, härliga och tvära kast. Från kotletter, till ishockey och vidare till bacon:)

Nu vet vi inget om den däringa Loui, men vore det inte enklare om du tog och klädde Jimmie i hockeyutrustning?

2012-05-08 @ 20:45:00
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Malin

Skönt att energin kommit tillbaka, kroppen är ju inte sig självt just nu, du delar den ju liksom med en annan, så det är bara att flyt med ;-). Men så klart man väljer energi framför trött och... ja trött ;-)



Men vadå, jag protesterar å de grövsta mot att pasta INTE skulle vara riktigt mat! ;-)



Kram

2012-05-09 @ 10:13:13
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emmy

I knew it! Det finns hopp för den finaste prinsessan. Nu väntar vi bara på att du ska få lite konstiga cravings och lägga upp galna recept också.

2012-05-09 @ 23:22:44
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: carolina

älskar kotletter, perfekt vardagsmat! själv har jag skumma amningscravings för tillfället ;)

det kommer liksom sådana också...

2012-05-10 @ 03:55:09
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0