Varje dag är som en semester.

Här är min nationaldagsfrukost. Gottgott! Egentligen borde man kanske äta sill, gräddfil och knäckebröd till frukost på nationaldagen, men det är ju inte så himla gott så jag är lite osvensk och äter HCHF-frulle istället. Och så dricker jag citrusdryck i champagneglas, det måste man ju göra när det är ledig dag. Eftersom jag inte är världens mest morgonpigga så åt jag frukosten framför Sunes Sommar på teve, och mer svenskt än Sunes Sommar kan det väl knappast bli. Så nu tycker jag att jag har gjort en värdig insats för att fira vårat land!

Men nu ska jag inte hålla er på halster längre heller, rätt svar på måndagens tittarfråga ska såklart avslöjas. Det man hade vunnit om man hade svarat rätt var att få följa med oss på resan, nu var det tyvärr ingen av er som gissade rätt så ni får stanna hemma. Tråkigt för er. Även om Mårtenssons gissning på Göta Kanal fick mig att skratta högt så var det fel. Rätt svar är nämligen Siofók, det ligger vid Balatonsjön i Ungern. Det ska bli fint! Inga svenska inkastare eller all-inclusive hotell så långt ögat kan nå.

Nu ska jag fortsätta att vara ledig. Imorgon gör jag troligtvis min sista 04.00-morgon någonsin på jobbet, sweet!

Bee Gees - First Of May
Trackback
RSS 2.0