Solen fortsätter att skina.

Utsikten från vårat hotellrum i Åhus. Inte så himla pjåkigt. Jag är fruktansvärt imponerad av Åhus,
vet inte riktigt vad jag hade väntat mig men vad fint det var!
Det är precis sånt här som får mig att ifrågasätta
att man lägger så mycket pengar på att åka med sina barn till all-inclusive hotell,
om ni vill ha det precis som i Sverige på semestern: Semestra i Sverige.
Det finns fantastiskt vackra platser i vårat avlånga land.



Ett litet sommarhus som vi köpte. Nej. Det gjorde vi inte. Men jag ville köpa det.
Det stod liksom där alldeles övergivet, slitet och fruktansvärt vackert.
Så sorgligt att ingen vill ha ett sånt fint hus. Gigantiskt var det också.
Skulle absolut få plats med mina fyra barn i framtiden.

 

Här står jag och tar att vara Snyggtjock till en helt ny nivå strax innan vi begav oss iväg på en sjukt lång promenad för att hitta till rätt strand som vigseln skulle vara på. Jag var inte sådär söt och vän när vi kom fram kan jag berätta. Jag var svettig, kissnödig och hungrig och allmänt arg på min kära fästman. Det var ju tur att det inte var vi som skulle gifta oss.

Här har vi det nyvigda brudparet med lite syskonbarn. Jättefin strand
och fantastisk tur med vädret hade vi också. Lite blåsigt, men det får man ju räkna med vid havet.
Solen sken åtminstone och det var ju huvudsaken.

 

Nu är det tisdag och jag väntar fortfarande på att jag ska piggna till efter helgen, men det verkar gå lite sådär med det. Tur att det bara är två arbetsdagar kvar innan det är dags att festa till det igen. Tyvärr ljög jag sist när jag skrev att det var min sista 04.00-morgon för det blir nämligen en imorgon igen, så nu ska jag bara se ett avsnitt av The Killing och sen ska jag krypa ner i sängen.

 

Linnea Henriksson - Jag Vet Nåt Som Inte Du Vet


Kommentarer
Postat av: Kim

Innan tänkte jag: Åhus, Århus, Schmårhus. Nu tänker jag: Måste åka till Åhus! Översta bilden, där sålde du in stället.



2012-06-19 @ 20:52:54
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Det kunde vi väl aldrig tro att det var Åhus på bilden, snarare ser det ut som en ö i västindien elelr nåt... men så är ju vi helt fenomenala på geografi som du märkt tidigare:)

2012-06-19 @ 20:58:23
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Det är kanske så att vi ska ha en bloggträff i våran sommarstuga i Yngsjö som ligger några km söder om Åhus. Samma fina stränder. Åker ner över midsommar till detta paradis och stannar en hel vecka. Tjoho!! Håller med om att folk är alldeles för ivriga att åka så långt i väg som möjligt på sin semester. Vi bor ju i ett väldigt vackert land! Tyvärr kan jag tycka att det är lite dyrt att semestra i.

Tycker att du är mycket "tjocksöt"!

2012-06-19 @ 22:03:06
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Vilken härlig första bild, instämmer med Mårtenssons... det känns som Karibien minsann. Bra att ni hade tur med vädret.



Förstår att du saknar brieost. När jag väntade äldste sonen så var jag helt tokig i tomat- och mozarellasallad... vilken craving jag hade, var och varannan dag blev det denna rätt hemma... ;)



Jo, så är det med smaklökarna. Det man tyckt om mycket blir mindre gott (i vissa fall). Har du tur kommer suget tillbaks efter graviditeten men det kan ta sin lilla tid!

2012-06-19 @ 22:05:00
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Everlasting

Du, den där klänningen känner jag allt igen. Men nog sitter den bättre och är finare på dig.

2012-06-22 @ 22:25:22
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0