Alla borde inte helgonförklaras.

På tisdag nästa vecka fyller jag år. Det där med att bli 27 bekommer mig faktiskt inte så mycket, jag har haft mycket värre åldersnoja tidigare år. Däremot är det lite störigt att någon har bestämt att det ska vara äckliga semmeldagen på min födelsedag i år, inte okej! Och så är det ju det där med att de nära och kära bor så himla långt borta så att det faktiskt inte märks alls att man har födelsedag. Men om nu någon skulle känna för att skicka mig nåt litet paket på posten så önskar jag mig detta:
  • Ett körkort och en bil
  • En resa till Kap Verde
  • Ett par mintgröna converse, stl. 37 tack
  • En glassmaskin
  • En baksten
  • En tårtsåg, finns på IKEA
  • Säsong 2 av Greek
  • Parfym: Escadas Rockin' Rio eller Sexy Graffiti som de äntligen återlanserar!
  • Rosa & vita dessertskålar från Jelly Bean
  • En prenumeration på Sonic

Alltså, om ni tycker det är tråkigt att läsa samma önskelista år in och år ut så kan ni ju tänka er hur tråkigt det är för mig att nästan alltid önska mig samma sak. Speciellt punkt nummer två tycker jag ju att någon borde kunna ge mig. Det behöver inte ens vara en två veckors-resa, det går så bra med bara en. Jag är inte krävande på det viset. Fast jag antar att jag får vara glad om jag slipper äta semlor.

 

Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home


(har ni inte hört den här fantastiska biten ännu så kan jag berätta för er att: 1, ni har missat en av de bästa låtarna på länge. 2, ni borde sluta lyssna på reklamradio omedelbums.)


Kommentarer
Postat av: anna

åh ÄLSKAR den låten!



sv: oj kan man beställa hem så billigt från london?! hur bra som helst ju :)

2012-02-13 @ 20:25:51
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Helena / Bara en kaka till

Fyllde inte du 25 nyss? Tiden går fort. Och hur gammal gör inte det mig? Huga. Tillräckligt gammal i alla fall för att jubla över återlanseringen av Sexy Graffiti och Rockin Rio! Och vad hette den tredje pärlan, Island Kiss? Jag vill köpa allihop!

2012-02-13 @ 21:27:04
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Mårtenssons kök

Men alltså, usch så jobbigt det måste vara för dej att ha samma önskelista år ut och år in... man tycker ju att folk liksom borde förstå vid detta laget vad de ska köpa till dej? Men iofs så spar det ju tid att slippa skriva en ny, bara att kopiera den gamla:)

Vi håller våra tummar både för att du ska slippa äta fastlagsbullar och för att du får iaf en av dina önskningar uppfylld!

2012-02-13 @ 21:42:14
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Ann

Semlor är äckligt! Nästan lika äckligt som geléhjärtan och pussar!

2012-02-13 @ 22:34:30
URL: http://www.tidensmelodi.se
Postat av: Malin

Skönt tycker jag med folk som är ödmjuka och har små anspråk ;-)

Bara 27 Pernilla, mamma mia, jag trodde du var minst 28!! Där fick jag ;-). Här har vi nästan slutat fira, brukar bli god mat (ovanligt?), gott vin (ovanligt?) och...ja, inget mer! Inga presenter, inget vackert prassligt papper att öppna, ja om man inte heter Benjamin då, då är det en himla massa papper och paket, man tycker det borde vara lite mer rättvist ;-)



Kram

2012-02-14 @ 11:11:34
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Kommer i håg att du hade lite åldersnoja förra året när alla rabatter försvann. Snart kommer seniorrabatten:)

Vi saknade dig på bloggträffen! Hör av dig om du vill ta en fika någon dag!

Semlor är ju gött!

2012-02-14 @ 12:00:04
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Kim

Jag skriver under på minst hälften av din önskelista, speciellt Kap Verde och Conversen (fast vita och storlek 36 tack). Och bakstenen och glassmaskinen. Tårtsåg vet jag inte vad det är men det låter som något jag skulle vilja ha!



Det var i vanlig ordning väldigt trevligt och kul (och gott!). Du fattades oss. Vi pratade ju t.o.m lite om trifles.



Ajdå, så det är du som får utfordra din föräldrar..? Du kanske kan få låna min mamma någon dag, så kan jag få en brieost - winwin!

2012-02-14 @ 15:34:52
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Håller tummarna för att du får något på önskelistan, hade gärna velat ha allt med :D

Javisst behöver man inte en speciell dag för att visa sin kärlek till varandra bara man visar det någon gång :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0